Hjemmefødsel

Kine856

Betatt av forumet
Noen her som skal ha hjemmefødsel? Jeg er under vurdering på det fordi jeg trivdes ikke så godt på sjukehuset med første. Men for samboer er det utelukkende at jeg føder hjemme. Syns hele tanken med hjemmefødsel er super koselig siden vi har kjøpt huset som vi vil bo i til vi blir gamle.

Absolutt ikke for min del! Var helt overlykkelig over hjelpen jeg fikk sist og følte meg utrolig godt ivaretatt.

Men skjønner deg om opplevelsen ikke var god sist

Kunne ikke tenkt meg hjemmefødsel, selv om jeg ikke liker sykehus! Med første var jeg der i 5 dager, med nr 2 ville jeg hjem samme dag, men fikk ikke lov, selv om de ikke kan nekte så lenge det ikke er noe galt. Denne gang er det kun de obligatoriske timene jeg skal være der, ikke et sekund mer.

Kunne gjerne tenkt meg det, men så raskt som forrige fødsel gikk tror jeg det er tryggere å dra på sykehuset enn å vente på jordmor hjem. :P Og mannen min hadde ALDRI gått med på det. Men syns det virker som et helt supert alternativ!

Kunne ikke tenkt meg hjemmefødsel, selv om jeg ikke liker sykehus! Med første var jeg der i 5 dager, med nr 2 ville jeg hjem samme dag, men fikk ikke lov, selv om de ikke kan nekte så lenge det ikke er noe galt. Denne gang er det kun de obligatoriske timene jeg skal være der, ikke et sekund mer.

Jeg kommer nok til å reise hjem samme dagen jeg føder så lenge alt er bra med den lille. Syns det bare var mas å være der sist og ensomt men det gikk nok mye på at xen min var mest hjemme for å sove ut etter fødselen fordi han var så sliten. Samboer er helt annerledes heldigvis.

Kunne gjerne tenkt meg det, men så raskt som forrige fødsel gikk tror jeg det er tryggere å dra på sykehuset enn å vente på jordmor hjem. :p Og mannen min hadde ALDRI gått med på det. Men syns det virker som et helt supert alternativ!
Skjønner den ja! Samboer nekter også så blir nok sjukehus på meg også men det frister veldig med hjemmefødsel. Fant ut at jordmora jeg hadde sist driver privat og ho hadde jeg en flott opplevelse med sist,var bare tiden etter fødsel jeg ikke trivdes der.

Tror jeg heller ville dratt hjem tidlig hvis du føler for det, jeg personlig syns det virker så skummelt hvis det skulle oppstå komplikasjoner med mor og/eller barn, da virker ambulansen forferdelig langt unna. Men selvfølgelig, man må jo føle seg frem til hva man er komfortabel med. :happy:

Er ikke et alternativ å føde hjemme ettersom jeg hadde akutt keisersnitt sist! Føler meg dessuten mye tryggere på sykehuset, selv om jeg er enig i det med tiden etterpå :) men om alt går bra denne gangen, så sover vi nok en natt, og så hjem! Blir det keisersnitt, så blir d alle dagene jeg kan få der inne! Da trenger ho mor dop!

Før tenkte jeg absolutt ikke! Men etter å ha fulgt hjemmefødsel på snap det siste året så synes jeg absolutt det virker som et kjempefint alternativ for de som ønsker det!

Jeg skal absolutt ikke ha hjemmefødsel. Jeg synes det høres risikabelt ut hvis det skulle oppstå noen komplikasjoner. Jeg blødde dessuten mye forrige gang, og da var det betryggende at ekstra personell var på plass i løpet av sekunder. Følte meg trygg og ivaretatt både under fødsel og tiden etterpå. Vil nok dra hjem tidligere denne gangen ettersom at vi har en liten sønn, og at samboeren derfor ikke kan være på sykehuset hele tiden, slik som sist.

Jeg skal ikke prøve meg på noe hjemmefødsel. Etter at jeg mistet veldig mye blod med førstemann og fikk en infeksjon i kroppen halvveis inn i aktiv fødsel som gjorde at jeg måtte få antibiotika intravenøst, så føler jeg absolutt at jeg nesten ikke hadde overlevd ved å føde hjemme. Så jeg føler meg mye tryggere på sykehuset med alt mulig av leger og utstyr rundt meg!

Kunne ikke tenkt meg det. Både fordi jeg vil være sikkert på at jeg har fagfolk rundt meg dersom det skulle skje noe galt (hadde ikke taklet at mine egoistiske valg skulle føre til at barnet ikke klarte seg), og fordi jeg ble veldig godt ivaretatt i forhold til amming sist. Også var det veldig kos å komme hjem med babyen da:-)

Jeg skal ikke føde hjemme ettersom jeg har hatt komplikasjoner på de andre fødslene mine så blir mulig planlagt ks denne gang

Jeg hadde absolutt valgt hjemmefødsel om det var et alternativ! :) Statistisk sett så blir det færre komplikasjoner hjemme enn på et sykehus, har jeg lest. Men ingen hvor det finnes noen kjent risiko får føde hjemme, ei heller førstegangsfødende - og det er jo nettopp for å eliminere eventuelle risikofaktorer som kan tilsi at det er tryggest å være på sykehus.
Jeg kan ikke ha hjemmefødsel av flere grunner: det tilbys ikke her vi bor fordi det må være to jordmødre på plass. Og så settes trolig fødselen min i gang senest uke 38 på grunn av ICP i forrige svangerskap. Gjentakelsesraten er stor ved ICP i tidligere svangerskap.

Fordi jeg jobber på barsel, som er vegg i vegg med føden ser jeg så ofte enten leger som løper den ene veien, eller jordmødrene med seng løper andre veien (til operasjon), og hvor godt det er å ha den tryggheten. På sykehuset her har ikke legene noen mulighet til å møte i ambulansen heller, så for meg er det helt utelukket. Men så lenge man er helt frisk så skal det jo i utgangspunktet gå fint, men det med fødsel snur så fort

Jeg kunne gjerne hatt hjemmefødsel, men det er dessverre uaktuelt for samboeren min. I tillegg hadde jeg styrtfødsel med førstemann, så tror kanskje det er best for både barnet og meg at vi kommer oss raskt til sykehuset :)

Tror ikke vi har tilbud om hjemmefødsel her jeg bor, så er nok ikke aktuelt. Følte meg veldig trygg på sykehuset, så vil nok velge det igjen.

Nei, det kommer ikke på tale!
Jeg vil på sykehus så får jeg fred og ro!
Dette er nummer 4 så sykehuset er det beste for meg. Mat og sengetøy er fikset ferdig

Nei jeg har en blødningsforstyrrelse så må på sykehuset og få medisiner underveis i fødselen og første fødselen så løsnet ikke fosterhinnene og jeg blødde masse så de løp med meg på sengen til operasjon og jeg ble lagt i narkose på under to minutter. Men etter forrige fødsel så tenkte jeg at jeg hadde egentlig hatt lust til det hvis jeg kunnet, for jeg følte meg ikke trygg med jordmoren som løp ut fra rommet hele tiden når jeg hadde det som verst, hverken jeg eller mannen syntes hun var nok støtte.

Back
Topp