AlloftheStars
Elsker forumet
Sniker: jeg fødte planlagt hjemme i august. Anbefales! Jeg har eviglange fødsler, og sistemann viste seg å være stjernekikker for å være sikker, så jeg hadde rukket å kjøre landet rundt om jeg måtte [emoji13] hjemmefødsel var rolig, trygt (altså: jordmødrene ser tegn på komplikasjoner lenge før det faktisk blir alvorlig, og man tar ingen unødvendige sjanser, så ved et minste tegn til komplikasjoner så overføres man til sykehus), og jeg fikk jobbe meg gjennom fødselen i mitt eget tempo. Jeg tror ikke jeg hadde fått det om jeg hadde vært på sykehuset, ikke når ting tok så lang tid. Jeg hadde gode og sterke rier hele veien så det var ingen grunn til å dra til sykehuset (Stjernekikker er ingen medisinsk komplikasjon).
Jeg bor 5 min unna sykehuset, vet ikke om jeg ville valgt å føde hjemme om jeg bodde to timer unna. Det sagt: jeg ville født på lokal fødestue, og hjemmejordmor sitter med nøyaktig samme redskaper som jordmødrene på lokale fødestuer.
Jeg bor 5 min unna sykehuset, vet ikke om jeg ville valgt å føde hjemme om jeg bodde to timer unna. Det sagt: jeg ville født på lokal fødestue, og hjemmejordmor sitter med nøyaktig samme redskaper som jordmødrene på lokale fødestuer.