Hjemmefødsel

Bolla88

Flørter med forumet
Lurer på om noen her har hatt planlagt hjemmefødsel eller planlegger og ha det denne gangen? :) Jeg har veldig lyst til og ha hjemmefødsel denne gangen men nærmeste sykehus ligger ca 1t og 30 min unna så er ikke sikkert jeg får det :)
 
Ja, jeg planlegger det!
Fødte på overtid og ble igangsatt sist, så ikke sikkert det går.
 
Har hatt 3 enkle fødsler før og født 3 dager før termin, 7 dager før termin og 4 dager etter termin. Så jeg får hvis jeg vil tror jeg. Eneste problemet var visst om det fantes noen i område der jeg bor som tar på seg hjemmefødsler. Har virkelig lyst til og ha hjemmefødsel denne gangen :)
 
Eg og har litt lyst til det, men vet ikkje om eg får lov pga overvekt, eller av mannen :p hehe..
 
har lyst ja,men tror ikke jeg får, siste ble katastrofesnitt, og vi bor på bygda så er vanskelig å finne en jordmor som kan..
 
Smurfine88: gubben her er også veeeldig skeptisk til hjemmefødsel, men hvis jeg ville det så var det greit ettersom alle mine fødsler har vært enkle:)
Candleburn: Jeg bor også på bygda så fikk beskjed av jordmor idag at jeg måtte forhøre meg litt om det på ultralyden min :)
 
Nei her er det så mange grunner til at jeg må befinne meg på sykehuset at det blir ikke aktuelt:p men skikkelig kult da!
 
Jeg vill føde på sykehus men ønsker å dra hjem samme dag. Gidder ikke sykehus mere enn jeg må.
 
Sykehuset her:) føler meg mest sikker der siden vi bor så langt unna;)
 
Sist gang fødte jeg på et annet sykehus enn jeg gjorde med de to første. Og der var jeg i 6 dager, og enda da ville de ikke at jeg skulle dra hjem :) hadde egentlig ingen grunn til og være der så lenge men på det sykehuset fikk du være så lenge du selv følte du trengte :) både jeg og barnefar ble behandlet som kongelige,faren var også med meg de 6 dagene jeg var der :) han overnatta hele uka med meg :) så hvis det ikke blir hjemmefødsel så velger jeg det sykehuset igjen :)
 
Jeg kommer ikke til å planlegge det, har jo tre andre barn her så syns det blir feil ovenfor dem. Men har i bakhodet at jeg kan få en ufrivillig hjemmefødsel da sistemann ble født på 45 minutter ( fra første rie til han var ute) Ser jeg at jeg mest sannsynlig ikke vil rekke fram til sykehuset blir jeg hjemme. Heller det enn i bilen ;)
 
Hockey_mamma: Mine 3 barn er på ferie omkring terminen min så derfor jeg kan planlegge det. Hadde selvfølgelig aldri gjort det hvis barna har vært hjemme :) Men vi får se når det nærmer seg. Skal ihvertfall rådføre meg med jordmor osv først :) Wow,da hadde du en rask fødsel gitt :D Rakk jo bare såvidt og reagere du da ;)

Skattenjuni2016: Har bestandig vært redd for og måtte ta ks. Med tredjemann så lå morkaka foran en stund så jeg måtte på ekstra ul for og se om den flyttet på seg. Og hvis den ikke gjorde det så måtte jeg ha ks. Jeg grua meg så forferdelig mye tiden før jeg fikk en ny ul. Men da jeg kom på neste ul så hadde den flytta på seg så jeg slapp ks. Gleden var stor :)
 
Jeg får jordmor fra sykehuset, vanlig praksis her :)

Skal til legen på fredag, så skal høre med henne.
 
Hockey_mamma: Mine 3 barn er på ferie omkring terminen min så derfor jeg kan planlegge det. Hadde selvfølgelig aldri gjort det hvis barna har vært hjemme :) Men vi får se når det nærmer seg. Skal ihvertfall rådføre meg med jordmor osv først :) Wow,da hadde du en rask fødsel gitt :D Rakk jo bare såvidt og reagere du da ;)

Skattenjuni2016: Har bestandig vært redd for og måtte ta ks. Med tredjemann så lå morkaka foran en stund så jeg måtte på ekstra ul for og se om den flyttet på seg. Og hvis den ikke gjorde det så måtte jeg ha ks. Jeg grua meg så forferdelig mye tiden før jeg fikk en ny ul. Men da jeg kom på neste ul så hadde den flytta på seg så jeg slapp ks. Gleden var stor :)
Ja, da passer det jo bra med hjemmefødsel :) Det må være en fantastisk opplevelse <3 Du har jo erfaring med å føde barn så blir nok en fin opplevelse :) Håper du får ønske ditt oppfylt. Joa, gikk veldig fort for seg, heldigvis var jeg på sykehuset da det startet ellers hadde vi aldri i verden rekt inn ;) Denne gangen har vi litt kortere vei ;)
 
Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å føde hjemme?
Bare lurer :)

Jeg for min del ser ikke grunn til å føde på sykehuset når jeg allikevel blir sendt hjem etter 2 timer.

Jeg hadde ikke behov for sykehus i min første fødsel.
Mer rolig og avslappende å være hjemme. Du har jordmoren helt for deg selv, og hun er hos det i timene etter på og kommer innom de påfølgende dagene.
 
Tror nok det blir sykehus med mindre svangerskapsforgiftningen holder seg borte denne gangen. Kan ende med ufrivillig hjemmefødsel hvis det går kjappere enn med førstemann. Da gikk det 2 timer og 43 min fra første tegn på at ting var på gang til han var ute.
 
Lurer på om noen her har hatt planlagt hjemmefødsel eller planlegger og ha det denne gangen? :) Jeg har veldig lyst til og ha hjemmefødsel denne gangen men nærmeste sykehus ligger ca 1t og 30 min unna så er ikke sikkert jeg får det :)

Tenker du å føde i fødekar?
 
Jeg har veldig lyst! Hatt to veldig fine fødsler, hvor det eneste som stresset meg var å måtte reise, å det ctg belte festa rundt magen hele tiden nesten. Synes ikke fødeavdelinger er så koselig heller, mye utstyr og lite personlig. Nå er det nye sykehuset på plass, å der finnes ikke noe som heter naturlig lenger. Alt er sterilt og veldig sykehuspreg. Eneste positive er at lystgassen er tilbake. Skal prøve å få bestilt jordmortime på nyåret å høre med henne om evt hjemmefødsel og mulighet rundt det :) Spennende at det er fler som er inne på tanken :-D
 
Back
Topp