Nei, jeg føder ikke hjemme! Tenker som hegedm at det griseriet får noen andre tørke opp, det vil ikke jeg ha i stua mi! Ha ha Dessuten vil jeg helst være på sykehus med profesjonelle i tilfelle man får behov for de
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sykehuset jeg skal føde på er et mor/barn- vennlig sykehus. De klippet ikke navlestrengen med en gang og ga oss god på å bonde oss tre sammen <3Akkuratt det me navlestrengen handler om å vente med å klippe den til den har pulsert helt ferdig. Det er forsket endel på det, og det er verdigfult blod som kommer fra morkaka på slutten
Det er ikke farlig å kutte av blodstrømmen før, men så lenge det ikke er behov for det (f.eks om baby må rett til operasjon e.l), så syntes vi det beste er å la baby få dette blodet før man kapper strengen
Så kjekt da, krysser fingrenne for at dere også får føde hjemmeHvis alt går fint i svangerskapet ønsker vi å føde hjemme denne gangen også
Hvis du føler det er riktig så er det ofte det ! Du har også en fordel at du har vært gjennom en fødsel før så du vet
hva som ventes av deg og kroppen din og kanskje omgivelsene Det kommer til å bli kjempe tøft og veldig magisk
Tenker du å ha basseng?
Jeg bor under 10 min fra sykehuset, 5min om det ikke er trafikk. Skjønner veldig godt at dette ikke er noe for alle, og sa akkuratt det samme selv før første graviditet! Men endret seg da jeg ble gravid første gangen, og har hatt lyst siden. Hadde ALDRI gjort det med lengre avstand til sykehuset. Nå rekker vi sykehuset om noe skulle skjeNei, jeg føder ikke hjemme! Tenker som hegedm at det griseriet får noen andre tørke opp, det vil ikke jeg ha i stua mi! Ha ha Dessuten vil jeg helst være på sykehus med profesjonelle i tilfelle man får behov for de
Det samne gjaldt oss sist fødsel. Er ikke derfor vi føder hjemme INGEN negativ erfaring med sykehusfødsel, likte så godt å føde på sykehus at det er det eneste som gir meg litt tvil på hva jeg vil. Elsket sykehusfødselen min <3Sykehuset jeg skal føde på er et mor/barn- vennlig sykehus. De klippet ikke navlestrengen med en gang og ga oss god på å bonde oss tre sammen <3
Forstår godt at det ikke er aktuelt for de flesteHos meg de er ik eit tema heimafødsel! Blei glad at eg va på sjukehus! De blei litt kaos og styr på slutten ao fødselen so eg e glad at eg har fått hjelp ellers trur at de ville gå gale om eg va heima Denne sjansen tar eg ik!
Vi har litt lengre til sykehuset, og hadde vi ikke hatt det så hadde jeg likevel ikke vurdert å føde hjemme Jeg husker hvor tappet for energi og blod jeg var sist gang, og jeg hadde en enkel fødsel. Hver sin smak, men jeg håper aller får oppfylt sin ønsker rundt fødselen! Om det er å føde hjemme, føde med eller uten smertestillende eller i badekarJeg bor under 10 min fra sykehuset, 5min om det ikke er trafikk. Skjønner veldig godt at dette ikke er noe for alle, og sa akkuratt det samme selv før første graviditet! Men endret seg da jeg ble gravid første gangen, og har hatt lyst siden. Hadde ALDRI gjort det med lengre avstand til sykehuset. Nå rekker vi sykehuset om noe skulle skje
Då er du heldig som bur so nær sjukehus, her er de 30 min unna uten trafikk Men tar av meg hatten for folk som tør å føde heima De e tøft og modig gjortJeg bor under 10 min fra sykehuset, 5min om det ikke er trafikk. Skjønner veldig godt at dette ikke er noe for alle, og sa akkuratt det samme selv før første graviditet! Men endret seg da jeg ble gravid første gangen, og har hatt lyst siden. Hadde ALDRI gjort det med lengre avstand til sykehuset. Nå rekker vi sykehuset om noe skulle skje
Da hadde jeg aldri turd nei!Då er du heldig som bur so nær sjukehus, her er de 30 min unna uten trafikk Men tar av meg hatten for folk som tør å føde heima De e tøft og modig gjort
Det er nettopp det som er noe av grunnen til ønsket om hjemmefødsel. Her er det ikke noe sykehushotell e.l, så hjemme er det eneste stedet jeg er sikret at BF kan være med meg døgnet rundt etter fødsel orker ikke å være alene med baby første natta.Vi har litt lengre til sykehuset, og hadde vi ikke hatt det så hadde jeg likevel ikke vurdert å føde hjemme Jeg husker hvor tappet for energi og blod jeg var sist gang, og jeg hadde en enkel fødsel. Hver sin smak, men jeg håper aller får oppfylt sin ønsker rundt fødselen! Om det er å føde hjemme, føde med eller uten smertestillende eller i badekar
Så kjekt da, krysser fingrenne for at dere også får føde hjemme
Ja, hadde en fin fødsel sist, ingen rakning/klipping e.l, så tror dette går veldig fint!
Skal bruke badekaret vårt til smertelindring, men vil ikke føde i vann. Var utrolig fornøyd med å føde "på land" og det er det som føles rett for meg
Ja, tenker på varmtvannet jeg også, men vi har boblebad rett utenfor stuedøra, så jeg tenker å tømme det og vaske det skikkelig før fødsel, og så fylle det opp når fødsel starter, uten kjemikalier. Da blir det like rent som badekar og holder seg selv varmt ved hjelp av pumpa, så har jeg kanskje litt varmtvann igjen til en dusj etter fødselHaha vi føder også "på land" :-D Brukte dusjen til lindring rundt 7cm men måtte holde igjen litt varmtvann til etter fødselen hehe, en av få minuser med å føde hjemme - vi har ikke uendelig med varmt vann hehe. Har du lest mye bøker/ på nett om hjemmefødsler? Syntes temaet er veldig interessant, uavhengig om jeg skal ha barn eller ikke, gøy å høre om du har noen skrifter du vil anbefale eller er inspirert av?!
Det er lite informasjon ang temaet i lege- jordmor sammenheng, måtte egentlig Google litt for å finne ut om det var "mulig" hehe. Fikk du informasjon om valget mellom hjemme/ sykehus eller var det noe du følte måtte undersøkes selv?