Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hjemmefødsel er et trygt alternativ for de fleste, er jo regler for hvem som kan og ikke kan ha en hjemmefødsel (svangerskapet må f.eks være lavrisiko). Og forskning viser at det er mye færre komplikasjoner ved hjemmefødsler, nettopp fordi man føder i trygge omgivelser Skulle gjerne valgt det selv, spesielt pga styrtfødsel sist (45 min fra vannet gikk og riene startet til babyen var ute). Men er viktig at også mannen er komfortabel med valget, og det er ikke min mann, så da blir det sykehus. Blir jo ikke en god opplevelse om mannen er hysterisk redd.
Hvilken forskning er dette?
Jeg bare lurer hva gjør de om man for eksempel får bruk for rieforsterkende, om fødselen stopper opp når man skal trykke ut barnet, hva skjer om det sitter fast. Har de med seg utstyr til slike situasjoner?Grunnen til jeg spør er at vi får to hjemmejordmødre til oss I morgen for en uoffisiell samtale vedr hjemmefødsel, og merker at mange er så negative med en gang. uten at det vet egentlig hva det går ut på, de vet ikke hvilke krav som stilles +++
Jeg bare lurer hva gjør de om man for eksempel får bruk for rieforsterkende, om fødselen stopper opp når man skal trykke ut barnet, hva skjer om det sitter fast. Har de med seg utstyr til slike situasjoner?
Grunnen til jeg spør er at vi får to hjemmejordmødre til oss I morgen for en uoffisiell samtale vedr hjemmefødsel, og merker at mange er så negative med en gang. uten at det vet egentlig hva det går ut på, de vet ikke hvilke krav som stilles +++
Enig med deg, mange reagerer negativt uten å ha lest mye om det. Jordmoren min snakker veldig varmt om det, og jeg kan ikke forstå hva som er så skummelt med det om man har hatt normale fødseler før. Kroppen vår er skapt for dette, og som sagt, har man en høyrisikosvangerskap eller hatt komplikasjoner under tidligere fødsler så er ikke hjemmefødsel noe alternativ
signererHadde aldri koms til å hatt en hjemmefødsel! Ikke får jeg heller vil ha helsepersonell og tilgang til smertelindring
Så godt å høre!!!
Vurderer du det selv?
De skal være her hvert øyeblikk,og merker jeg er litt små nervøs/spent