Hjemmefødsel.

*mamma07og09*

Glad i forumet
Det er jo veldig lenge til, men jeg tenker jo på alt jeg :D

Noen andre som har tenkt hjemmefødsel?
Jeg er veldig der, og overraskende nok var mannen villig til og tenke på det, og ikke noe med det. Han virket positiv til det :)
Dette blir jo mitt 3. barn og bortsett fra gutten min som lå i sete, men snudde seg i siste liten, så har fødslene vært uten komplikasjoner. Så tror nok absolutt dette blir noe jeg vil snakke med jordmor om :)

Keg har å tenkt på fødselen :) men blir ikke hjemme fødsel :) pga de to andre fødslene :)
Vis det får i boks for dere så hadde det ko vert supert :) ser så fint å rolig ut :) :)
Men begge mine sin hjerterytme sank, han ene satt fast . Siste fødsel var fin men så var det den hjerterytmen da.. Tror de hadde sendt meg på sykehuset da? Fikk hvertfall ikke lov å være på fødeloft pga det.. Men jeg håper at jeg kan være der denne gangen :)

Uff, kjedelig og lese :( Nei, da er nok sykehusfødsel best. Tryggest for både deg og barnet :) Så håper jeg du får en fin fødsel denne gangen :)

Uff, kjedelig og lese :( Nei, da er nok sykehusfødsel best. Tryggest for både deg og barnet :) Så håper jeg du får en fin fødsel denne gangen :)
Den siste fødselen var veldi fin altså :) ingen smertelindring eller noe :) eneste var at hjerterytmen hennes sank. Å er vel pga det jeg evt ikke hadde fått lov. Siden den sank på begge?
Det har ikke vert alvorlig altså men nok til at de ikke ville ha meg på fødeloft :)

Både jeg og dattra mi hadde vært ferdige om vi ikke var på sykehus. Det sa fødselslegen til meg etter hastesnittet. Normalt svangerskap og ul 2 dager før reine kom. Men en komplikasjon med navlestrengen gjorde at morkaka ble dratt i og hu ble kvalt.
Hjemmefødsel er for meg galskap etter dette, man vet aldri...

Trist og lese om din opplevelse. Dessverre vet man aldri nei, og dette er noe jeg kommer til og snakke med både jm og lege om. Jeg har også hørt historier der alt har gått fint og personene har sett på dette som en flott opplevelse, der man får fred og ro etter fødselen også. Så er nok litt av begge tror jeg. Så klart, får jeg reise hjem etter barnet er født kan jeg godt være på sykehus, men hadde dårlige opplevelser derifra sist jeg fødte, så vi får se :) er jo ikke bare min avgjørelse heller, mannen har alt han skulle sagt og :D

Hjemmefødsel virker så rolig og god, jeg skulle gjerne gjort det sånn og mannen også, men vi får nok ikke lov pga forrige fødsel. Men skjønner godt at de som kan gjøre det sånn velger å gjøre det. Tenk så godt å kunne ta en dusj på sitt eget bad og legge seg i sin egen seng etter fødselen da :)

Ser jo veldig herlig ut å føde hjemme <3 Beundrer de som gjør det! Jeg derimot er en for engstelig person til det :D Blir spennende å høre hva du kommer til å gjøre :) I de sller fleste tilfeller går det jo bra:)

Back
Topp