Hjemmefødsel

Angelise

Elsker forumet
Er det noen her inne som vurderer eller har bestemt seg for hjemmefødsel?

Haha aldri i livet, ikke engang om første fødsel hadde gått som en drøm hadde jeg kunne valgt det..

Nei det hadde jeg absolutt ikke utsatt babyen min for....

Hadde uplanlagt hjemme fødsel sist faktisk. Det var litt skremmende fordi han ble født en time og 15 min etter første antydning på at noe var på gang. Og begge store søstrene var hjemme, fordi det var rett før bhg åpnet. Men hadde det vært planlagt så tror jeg det hadde vært veldig fint. Det var den fineste fødselen jeg har hatt faktisk :) var bare på kk ett par timer etterpå også reiste vi hjem igjen :) men håper det blir på sykehuset denne gangen :)

IKKE SJANSE for at jeg vil bestemme meg for det. Hadde rett og slett aldri tatt risikoen. Plutselig har man behov for akutt hjelp, og da teller hvert sekund.

Ikke sjans, er førstegangs og vil gjerne ha folk rundt som vet hva de driver med, for det vet ikke vi ;)

Hadde aldri i livet turdt det:-) men det er meg da.. Tenk om det blir komplikasjoner undervegs.
Fødsel nr 2 kunne blitt hjemmefødsel, da kom jeg inn på sykehuset etter 40 timer med rier hjemme, og hadde åpning på 9cm:-) var bare rett på fødebenken og plopp så var ho ute! veldig glad for at avslutningen skjedde på sykehuset da.

Tar ikke sjansen. Vet aldri om det oppstår komplikasjoner osv, så her blir det helt klart sykehuset ja.

Back
Topp