Hjemmefødsel?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har tenkt på hjemmefødsel? Er det noen som skal føde hjemme? Jeg er veldig nysgjerrig på dette og lurer litt på hvilke tanker dere har rundt d?

Jeg tenker å føde på naturlig fødsel avd på sykehuset, men legger en liten hjemmefødselplan i tillegg pga raske fødsler. Jeg kjenner flere som har hatt fine hjemmefødsler.

I mitt tilfelle kan jeg ikke vurdere det ;) men ville ikke gjort det uansett, da jeg aldri kan garantere for barnets sikkerhet hjemme. Mtp evt hjelp til å puste, sitter fast i bekkenet, lavere hjerterytme o.l. Det er godt å ha kompetente mennesker rundt deg i en situasjon der du har nok med å jobbe sammen med riene ;)

Jeg syns det høres fint ut å kunne gjøre det hjemme, men jeg hadde aldri gjort det selv. Jeg vet at ting fort kan gå galt og da ville jeg følt meg mye tryggere på sykehuset, når jeg vet at jeg får den hjelpen jeg trenger med en gang.

Sykehus her

Jeg kunne nok vurdert det etter førstemann, men nr.2 satt fast, og det hadde ikke trengt å gå så bra om det hadde vært hjemmefødsel. Så føler det er tryggest å dra på sykehuset. Men har hatt relativt raske fødsler, så må vel ha en backup-plan også.

Last edited:
Hadde da bere vert opp te meg å bestemt, so hadde eg uten tvil valgt heimafødsel! Men da vil ikkje typen min..... Kanskje eg øvetale han neste gong ;);)

Hjemmefødsel får man vell bare lov å planlegge på hvis alt er gått smooth og alt ligger til rette for en "fødsel etter boka" .
Man har ingen garantier uansett hvor man føder, men på et sykehus er jo alt av personell og utstyr i tilfelle noe ikke gikk etter boka likevell :):)
Jeg ville ikke valgt det.

Å ha eit problemfritt svangerskap og b minimum 20 min vekke fra nermaste sjukehus, e to av kravo vertfall :)

kunne ikke tenkt meg det. synes det er veldig greit å ha hjelpen rundt seg hvis det skulle være nødvendig og ting ikke går som det skal. særlig siden første måtte tas med sugekopp.
gubben har uansett ikke kommet til å gådt med på det, da han stresser/har nerver i utgangspunktet når det gjelder fødselen.

Back
Topp