Hjemmefødsel!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Tror ikke hjemmefødsel hadde vært greia for meg nei. Syns d er trygt på sykehuset

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, jeg synes det høres skummelt ut. Livredd for at noe skal gå galt! For meg er det mye mer avslappende og trygt på sykehus ;)

Nå skal det sies at forrige fødsel gikk veldig raskt, så kanskje det blir uplanlagt hjemmefødsel denne gangen :rolleyes: Håper ikke det...

Nei, det frister ikke.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Nei, jeg synes det høres skummelt ut. Livredd for at noe skal gå galt! For meg er det mye mer avslappende og trygt på sykehus ;)

Nå skal det sies at forrige fødsel gikk veldig raskt, så kanskje det blir uplanlagt hjemmefødsel denne gangen :rolleyes: Håper ikke det...
Det er nok eneste mulighet for hjemmefødsel her og.. At jeg rett og slett ikke rekker fram til noe annet..!

Sent from my iPhone using BV Forum

da er det ikke min skyld :P meeeen, frykter ikke det akkurat :)

Huff..nei, det er ikke noe for meg. Virker for skummelt og føler at det ikke det optimale for meg, om det skulle skje noe. Bor ikke på den mest sentrale plassen i verden :P Trenger å være i gode hender og trygge omgivelser, hvert fall når det er første gang.

Etter ett dramatisk hastesnitt med nr 1 er det fullstendig uaktuelt!! Han ville sikkert ikke levd om det hadde skjedd hjemme, så jeg skjønner ikke hvordan folk tør !

Etter fødsel nr en så tenkte jeg at det evt kunne vært mulig, men etter fødsel nr 2 som var hardere og mer intens så tror jeg ikke jeg hadde turt! (Ble da satt i gang før termin).

Jeg kunne tenkte meg etter min fin og første gangsfødsel, men det er ikke sikkert andre gang blir like fint som første (som lykke T skrevet/opplevd). Da vil jeg ikke ta risikoen og heller ta den turen til sykehuset:)

Kunne gjerne gjort det :) Men sambo er ikke intrisert i å prøve det :(

Men om det går like fort som forrige gang så jan det fort bli hjemme fødsel.
sendt fra Note 3 - sengekos

Nei takk, jeg er førstegangs og skal ha tilgang på all den hjelpa jeg kan få!!

-Fra appen-

Jeg kunne tenkt meg hjemmefødsel, men på grunn av lengde til sykehus så får jeg ikke.

Nei det ønsker jeg ikke. Liker meg på sykehuset hvor de passer på både meg og lillegutt :) Livredd for at det skal skje noe med oss.

Dere som sier dere ikke ville tatt risken/turt: har dere sjekket metaanalysen på utfall for selekterte lavrisikofødende hjemme vs på sykehus? Det er faktisk tryggere å føde hjemme for lavrisikofødende.
http://www.biomedcentral.com/1471-2393/14/206
Lavrisikofødende i denne studien som føder på sykehus har bare 44% sannsynlighet for å få en normal/naturlig fødsel, det er mindre enn halvparten! Tilsvarende tall for hjemmefødende er 90%.
Jeg er så heldig å passe kriteriene for hjemmefødsel, så da gjør jeg det som statistisk sett er tryggest, siden jeg har den muligheten.

(nå holder jeg de med ulike risikofaktorer helt utenfor, da det blir en helt annen diskusjon)

Absolutt ikke.. hadde ikke følt meg like trygg som på sykehus.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Niks, hadde aldeles ikke skjedd her. Er mye tryggere forhold på sykehus i tilfelle noe galt skulle skje!

Back
Topp