Hjemmefødsel...

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Kunne dere tenkt dere hjemmefødsel?
Jeg kunne IKKE.

Nei, ikke med tanke på hvordan min forrige fødsel var:p.. Kan ikke føde hjemme heller, mtp. Sjangsen for komplikasjoner osv. Ikke at det noen gang har vært noe tema, å skulle gjøre det da:p
Men jeg ville heller ha født hjemme, enn i en f.eks;).. Men ingen planlagt hjemmefødsel, noengang:p..

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, det hadde jeg ikke turt. Plutselig kan noe gå galt og da vil jeg være der hvor hjelpen er :)

jeg vurderer det.. jeg skal i allefall ikke være et minutt lengre på sykehus enn det jeg må...

Nei, når jeg har muligheten til å være et sted med all mulig kompetanse rundt meg blir det ikke aktuelt å ikke være der :-P

Aldri i livet. Har sett for mye forskjellig som kan gå galt uten at det har vært tegn til det på forhånd, så den risikoen tar jeg ikke. Jeg setter umåtelig pris på at jeg hører til et sykehus der jeg vet at de har utrolig flinke barneleger og kompetanse dersom noe skulle gå galt, selv om sjangsen for det heldigvis er liten.

Absolutt ikke.
Jeg har behov for å vite at OM noe skulle gå galt underveis så er det bare å trille meg inn på riktig rom :P

Hjemmefødsel - NEI. Keisersnitt eller naturlig fødsel (uten medikamenter) - skal snakke med sykehuset.

Jeg risikerer det denne ganga og. Hadde uplanlagt hjemmefødsel sist. Valgte å holde meg hjemme og vente på ambulansen da jeg skjønte at alt gikk for fort. (Fødsel tok 1t5min - vei til sykehus 1t). Heller hjemme enn bil...

Skal diskutere alternativer med sykehus ved UL om 1,5 uker... Håper ikke på en hjemmefødsel til :-(

Definitivt ikke :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har faktisk vært inne på tanken, men tror nok det blir lite sannsynlig..:p
For at jeg skal være trygg så vil nok det beste være å føde på et sykehus der jeg vet både meg og barnet kan få nødvendig hjelp om det skulle skje noe.. Selv om jeg har god fødselsopplevelse fra sist så vet man jo aldri.. Men kanskje feil å tenke sånn også?!.. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei... det ser veldig fint ut, men sjansen for at det blor komplikasjoner for meg er stor. Da vil jeg føle meg trygg på et sykehus der de vet hva de gjør.
Jeg er tross alt så heldig som kan få god hjelp, og da vil jeg ikke si nei til det.

Ikke aktuelt for meg! Er alt for nervøs til det, og ønsker all mulig hjelp rundt meg dersom det trengs:)

Sent from my iPad using BV Forum

I prinsippet syns jeg det høres fint ut, men Hege bor litt over en time fra sykehuset og det syns jeg er for langt. Så svaret mitt er nei.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, det kunne jeg IKKE tenke meg.

Nei, rett og slett fordi jeg har et keisersnitt bak meg som de må passe på, pluss at det ble til slutt vakuum og nesten ks igjen sist. Bor jo bare 10 min unna sykehuset, men de kan være dyrebare om noe går galt.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Nei... Jeg tenker (dessverre) alltid på alt som kan gå gale. Vil ha et dyktig hjelpeapparat så nært rundt meg som mulig i tilfelle en slik situasjon oppstår. For mye kluss i både mamma og søsterens fødsler til at eg jeg våger å ta sjansen på noe annet :)

Jeg har ikke lyst å vaske opp etter en fødsel :p
Men jeg skulle ønske sykehuset tok imot fødene tidligere i fødselen. Iallefall for oss som har lang vei til sykehuset. Sist ble jeg bare sendt på besøk i vente på større åpning. Jeg hadde rier, og besøk er ikke akkorat behagelig å være på.

Syntes det var slitsomt og drive å flytte rundt på den måten..
Neste gang skal jeg kreve mer..

2 timers kjøring, 1 time på besøk, 30 min på et rom før de valgte å flytte meg til fødestue. Og da hadde jeg så tette rier at jeg ikke var "tilstede".

Back
Topp