hjemmefødsel =) ?

Jeg har to mer eller mindre kompliserte fødsler bak meg, så jeg er heller livredd for ikke rekke fram til sykehus i tide :p men for de som har normale og fine fødsler bak seg og ikke bor langt fra sykehus er det jo absolutt et alternativ :)

Jeg hadde KS sist, så har nok ikke annet valg enn å trappe opp på sykehuset.

Tosola

Jeg ville aldri valgt hjemmefødsel. Tenk om det er noe akutt når babyen kommer ut?

Søsteren min ville føde hjemme med eldstemann, men fikk ikke lov fordi babyen var for stor ifølge målingene.
Da hun skulle føde nr 2, skulle dette skje hjemme.
Vannet gikk da de var i svømmehallen (hun så på bare da, Siden slimproppen hadde gått) så reiste de hjem, babyen kom ut i full fart før jordmora rakk å komme seg dit. Greit nok. Men - så kom ikke morkaka ut. De prøvde alt de kunne, men hun mista over to liter blod og ble hastesendt til sykehuset der de måtte operere ut morkaka.

Vil gjerne ha sykehuset og legene der jeg kjenner jeg :p

At andre velger det er selvsagt helt greit for meg, det er jo opp til hver enkelt det. Men jeg ville ikke valgt det selv.

Jeg kunne virkelig tenkt meg å føde hjemme, føler meg veldig utilpass på sykehus. Men med to av tre fødsler som var ganske ille, den ene i 70 timer og den andre nesten dødfødsel som måtte dras ut og fikk en alvorlig revne som måtte opereres og trengte blodoverføring, så tør jeg rett og slett ikke..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ønsker også hjemmefødsel, men tror ikke det er et tilbud for det her jeg bor :/

Etter en drømmefødsel sist gang, har tanken om hjemmefødsel streifet meg flere ganger. Om det var garantert at det ville bli likt som sist, hadde jeg gjort det uten tvil. Men frykten for at noe galt kan skje bremser meg litt. Men jeg kommer til å snakke med jordmor om det for å høre hva de syns og anbefaler :) bor bare ti min med bil fra sykehuset. Så hjelpen er jo ikke langt unna. Men minuttene kan bli for lange om det virkelig haster.

Hjemmefødsel høres helt fantastisk ut, bare det og være i sine omgivelser, ikke ha mange folk rundt seg. Men selv blir det nok sykehus på meg, ikke for jeg synes det var så fantastisk kjekt der, men for da har jeg leger og det som trengs i nerheten om det skulle være noe.

Sist fødsel varte i 52 timer, så den var lang og hard - Hadde aldri klart meg uten lystgass, så det blir det denne gangen også, hvis det trengs :)

Back
Topp