hjemmefødsel =) ?

candleburn

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
ja jeg vurderer sterkt en hjemmefødsel denne gangen her, sett at svangerskapet og alt går fint da=)
følte meg ikke vell på sykehus, og det ble ikke akurat noen god opplevelse for meg. så jeg vil føde hjemme, i våres egene omgivelser, med basseng, og ro, får bestemme og gjøre mest mulig selv.

andre som har tenkt på dette og har tanker rundt det?
=)

ja jeg vurderer sterkt en hjemmefødsel denne gangen her, sett at svangerskapet og alt går fint da=)
følte meg ikke vell på sykehus, og det ble ikke akurat noen god opplevelse for meg. så jeg vil føde hjemme, i våres egene omgivelser, med basseng, og ro, får bestemme og gjøre mest mulig selv.

andre som har tenkt på dette og har tanker rundt det?
=)
Eg syns det er flott for de som har muligheter for hjemme fødsel og ønsker dette :) men jeg foretrekker sykehus jeg hadde den perfekte opplevelse med dette på Tønsberg :D så skal helt klart dit igjen :D

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Hadde jeg ikke hatt to tøffe fødsler bak meg. Så ja da hadde jeg vurdert det. Men. Med en nesten dødfødsel og en fødsel på 72 timer. Så viø jg at alt skal være under ordna forhold. Pluss at jeg fødte i uke 34 og 35.

forrige fødsel gikk ganske greit i grunnen, vaannet gikk lørdagsmorgen, og utover ettmiddagen så kom riene så vi dro til sykehuset, etter MYE mas om at nå hadde jeg kava lenge og trengte å kvile så tok jeg imot epidural, ja det var godt å få hvile litt å slappe av, men ikke helt hva jeg ønska, følte meg litt hemmet. masse folk på rommet, ut å inn hele tiden, bare mas, fødte søndagsmorgenen, og ble på sykehuset i 4 dager, det var en fæl barseltid, stua innpå et 4mannsrom, ingen fred å få, folk ut å inn hele tiden, surt personell, og fikk kjeft fordi det tok tid å få til ammingen.
ikke noe god opplevelse nei.
så jeg håper svangerskapet går bra, og så må jeg klare å få overtale mannen at det er mitt ønske og jeg føler meg tryggere og har det bedre om jeg får føde hjemme.

Hadde aldri klart meg uten epidural <3
Så må nok på sykehus å føde :p

Jeg kunne ikke tenkt meg å føde hjemme etter fødsel nr 1, ( 72 timer etter vannavgang), men fødsel nr 2 gikk så utrolig flott at jeg har tenkt litt på at en fødsel nr 3 kanskje kunne blitt gjort hjemme.. Ei på forumet til eldstemann fødte sin nr 2 hjemme, og det høres ut på henne at det var en fantastisk opplevelse:)

Hadde aldri klart meg uten epidural <3
Så må nok på sykehus å føde :p

heheh:p jeg skal klare det uten, vi er jo skapt slik=)
litt alternative smertelindring og mine omgivelser så går det.
lystgassen var bare skikkelig ekkel:S morfin er jeg intolerant mot. men jeg vil gjøre det uten epiduralen ass=)

Jeg kunne ikke tenkt meg å føde hjemme etter fødsel nr 1, ( 72 timer etter vannavgang), men fødsel nr 2 gikk så utrolig flott at jeg har tenkt litt på at en fødsel nr 3 kanskje kunne blitt gjort hjemme.. Ei på forumet til eldstemann fødte sin nr 2 hjemme, og det høres ut på henne at det var en fantastisk opplevelse:)

ja dem som har født hjemme sier at det er fantastisk og da har de som regel prøvd sykehus først, at det er bedre hjemme=)

Jeg fødte med epidural med første, full overvåking, stappfull fødestue og bare kaos.. Andre var det ingen smertelindring, badekar og ei fødendes mor som bestemte sjøl.. Jeg går for selvstyrt fødsel uten smertelindring neste gang også.. ( jeg har ikke testet positivt enda, men jeg håper på snart positiv så jeg havner her inne eller juli)

heheh:p jeg skal klare det uten, vi er jo skapt slik=)
litt alternative smertelindring og mine omgivelser så går det.
lystgassen var bare skikkelig ekkel:S morfin er jeg intolerant mot. men jeg vil gjøre det uten epiduralen ass=)
Ja vi er jo skapt til å klare det :) Hehe.

Men førstemann satt også fast så de sto klar å ta han med sugekopp og jordmødrene hoppa på magen min med albuene sine. Så huff hadde aldri turt å føde hjemme :p

Men all respekt til de som tør :)

Jeg har hatt lyst til det med de 2 siste, men blei rett og slett for mye penger for meg og vår økonomi :/ kjedelig at det er det som hindrer men, sånn er det.
Det blei jo da ufrivillig styrtfødsel hjemme sist, så da hadde jo ikke noen rekki frem uansett :P

Kan nok fort bli en hjemmefødsel neste gang også, siden det gikk så usannsynlig fort sist, er spent på det gitt!!

All respekt til de som klarer det, men med 2 lange, og litt kompliserte, fødsler bak meg, tror jeg at jeg har det best på sykehuset

Gutt født Juli 2008
Jente født Januar 2006
Lille spire Juni 2014

Jeg vil på sykehus (Ullevål). Følte meg veldig trygg med det forrige gang, og har ikke noe behov for å gjøre det noe annet sted. Det viktigste for meg er at det foregår på tryggest mulig sted. Er ikke bekymret eller noe, men ting kan skje, og det er godt å vite at det er superkort vei til all den beste fagkompetansen.

Jeg synes hjemmefødsel virker veldig fint. Utrolig kult at du vurderer det! Selv er det ikke aktuelt å gjøre det første gang jeg skal føde, men kanskje hvis det blir en andre... ;-) og forholdene tillater det då klart.

Jeg synes hjemmefødsel virker veldig fint. Utrolig kult at du vurderer det! Selv er det ikke aktuelt å gjøre det første gang jeg skal føde, men kanskje hvis det blir en andre... ;-) og forholdene tillater det då klart.
nei første gangen ville jg også være på et sykehus, men nå er det prøvd og føler virkelig at dette er noe jeg vil=)
så fremt at alt går etter planene da hehe
snuppa kom to uker før termin så regner med det blir før denne gangen også, og ganske raskt

Hjemmefødsel syns jeg virker veldig romantisk og fint. Vet om flere som har gjort dette og alt har gått bra, og ettertiden er i alle fall utrolig mye finere enn på sykehuset .. Jeg selv hadde nok ikke turt det. Lykke til med valget ditt! Blir spennende å høre hva det blir til og ikke minst få høre om din evt hjemmefødsel i etterkant . :-)

Jeg gjorde det med nummer to, og gjentar det gjerne.

Jeg snakkte me jordmor sist svangerskap angående hjemmefødsel, å er veldig glad for at jeg ikke gjorde det, for hadde en veldig dramatisk fødsel som endte med hastekeisernitt.. Så her er det ikke snakk om noe annet enn sykehus:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Back
Topp