Hjemmefødsel?

Jeg har planer om det. Fødte hjemme sist også - planlagt.
Så om alt går etter planen og jordmora mi ikke er opptatt blir det en ny nyfødt baby i stua her :)

Og Sjanetti: jeg er rhesus negativ, det har ingenting å si om du føder hjemme eller på sykehus ;)))

Og en får også lov til å føde hjemme selv om en ikke har født før. Ingen regel på det bortsett fra at du skal være normalt "gravid-frisk" og ikke ha noe risikosvangerskap.

For de med sykehusskrekk er det å føde hjemme et kjempebra alternativ. Kan gjøre at en slapper mer av faktisk :)

Jeg synes og at å føde hjemme var beste smertestillende som finnes!
Dempet lys, få folk rundt deg (jordmora var opptatt med min første og jeg måtte 'holde henne inne' vi hadde kontakt via telefonen.
Det ble sendt en annen jordmor som sprang opp i soverommet, sa press og så ble hun født :))
Med nummer 2 var det bare jordmora, det pleier å komme en hjelpepleier også, men jeg fødte for rask.
Hun kom etterpå og satt oppe med storesøster :)
Bare gode erfaringer! Og jeg var bare 22 med første og ganske uvitende :)

Jeg har absolutt ingen lyst til å føde hjemme. Synes det er tryggere å være på sykehuset (samt renere og alt). Første fødsel endte også i hastesnitt så jeg synes definitivt at det er tryggere å være et sted slikt er mulig.

Tøft av dere som tør å føde hjemme, kunne tenkt meg det selv:) Men blir nok sykehuset denne gangen også:)

Back
Topp