Hjemmefødsel

~Damen~

Flørter med forumet
Noen som har tenkt tanken? Eller som vet noe om det? Hva er kriteriene for å få det? Jeg liker tanken (siden jeg bor 5 minutters kjøring fra sykehuset :P ) Men jeg regner med jeg ikke kvalifiserer siden jeg hadde hastesnitt sist..?

eg har lyst. hadde eg fått lov å ikke hadde hatt risikosvangerskap.
for hjemme fødsel så må du ha jordmor hjemme å det e ikke alle som har kapasitet til det.
siden eg hadde styrt fødsel sist får vi se om eg rekker fødselen på sykehuset :D

Du kan jo høre med jordmor dersom du skal på kontroll i løpet av svangeskapet. Jeg vet ikke hva kriteriene er, men vil tro at det er omtrent som ved fødestuene. Og kan du vel ikke være førstegangsfødene, eller hatt komplikasjoner ved tidligere fødsler eller risikosvangerskap? Selv hadde jeg aldri turt å føde hjemme, da jeg vet litt for godt alt som kan gå galt.

Nei, kunne aldri falle meg inn. Ikke anbefaler jeg det heller... Vet godt selv at ting kan gå fryktelig galt.. Jeg må dessuten ha ks, så har ikke noe valg. Men er veeeldig glad jeg var på sykehus sist, ellers er det ikke sikkert jeg hadde sittet her i dag....

Kunne ikkje tenkt meg å føde heime.. Er for mange ting som kan gå gale for at eg skal tenke tanken ein gong... Men for dei som vil det, så er det siert det riktige... :)

aldri i verden ;) Her skal det helt klart fødes på sykehus ;) Heldigvis kvalifiserer jeg meg ikke til det heller ;)

Jeg ønsker i grunnen å føde på sykehus siden jeg føler meg sikrere der om noe skulle skje. Men jeg er redd at om fødselen starter hjemme så når jeg ikke sykehuset, eventuelt når det med et nødskrik. Da hadde det kansje vært bedre med en planlagt hjemmefødsel, men tviler på de har det tilbudet her jeg bor.

Vil absolutt ikke ha hjemmefødsel... Hadde lystgass sist å må MINST ha lystgass denne gangen også, om jeg ikke kliner til med epidural denne gangen..! Er ikke noe tøff urkvinne som klarer å føde helt uten smertelindrende tror jeg!  Men ALL ÆRE til de som klarer det! De er skikkelig tøffe!! Gleder meg dessuten til barseltiden på sykehuset.. Å få bli kjent med h*n før det er hjem til hverdagen 

Back
Topp