Jeg fatter ikke at folk tørr uten jordmor jeg! Tror neppe min første i uoppdaget seteleie hadde overlevd om jeg fødte hjemme. Og min tredje hvor jeg uforventet hadde en morkake som satt fast med påfølgende stor blødning. Ukompliserte svangerskap hvor det ikke hva noe grunn til bekymring. Sjeleglad for de flotte jordmødrene og fødselslegeneJeg ville aldri født hjemme selv. Det er greit nok at sykehus kanskje ikke er like koselig, men er veldig takknemlig for den beredskap som finnes der. Jeg har født to på sykehus før, med behov for keisersnitt og barnelege. Jeg ville aldri fått go til hjemmefødsel uansett. Men om man først skal føde hjemme, så er det jo idioti å velge å føde uten jordmor. Kan forstå at de som er friske, føder til termin uten risiko, kan vurdere hjemmefødsel med jordmor, men uten jordmor er hjernedødt
Går jo heldigvis stort sett fint, var det jeg ble fortalt når jeg var redd for nye styrtfødsler tidligere.
Hadde vært digg å rukket noe smertestillende denne gangen også for det var tortur! Har slitt en del med å bearbeide den opplevelsen også, så håper jeg får en grei jordmor jeg kan ta det opp med nå 
og at man får mat osvosv. Bare fokus på baby og seg selv på barsel!