Hjemmebesøk

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Noen som har hatt hjemmebesøk av helsesøster enda?

Hun kommer hit klokken 12:15. Spent på om hun veier lillesøster. Tror hun har lagt på seg litt altså. :)

Hva sa/gjorde helsesøster på hjemmebesøket?

Lykke til ♡ Husker fra sist at det var veldig koselig :)

Husker nesten ikke forrige gang jeg..

Håper d blir en positiv opplevelse ihvertfall.
Vet hun veide og målte. Hun sjekket også hvor lenge han holdt hodet selv på stellebordet. Så tok vi en kopp te, og kanelsnurrer:) Det er det jeg husker ;)

Vi takket nei til hjemmebesøk :) har vært på helsestasjonen og veid før helga, skal inn igjen i dag. Hun har ikke gått opp i vekt..

forie gang hadd hun med seg en liten pakke med litt oljer og slikt. Målte og veide. Og pratet bare om hvordan det gikk og hvordan vi hadde det.
Veldig greit og enkelt. Men desverre stresset jeg meg ihjel på husvasken før hun skulle komme... Håper jeg ikke gjør det denne gangen, mest fristende til å si nei :P

Målte hode, vekt. Ellers var det en del brosjyrer og prat om det vi ville :)

Her var det jordmoren som kom på hjemmebesøk. Hun veide Tuva, og så hadde hun med seg en haug med brosjyrer (fikk masse på sykehuset også, og har ikke rukket å lese halvparten en gang:-) )
Ellers pratet vi bare litt om hvordan fødselen hadde vært og hvordan videre oppfølging blir (vi trenger litt ekstra oppfølging siden Tuva er prematur), vi stilte noen spørsmål osv. Drakk litt kaffe/te og spiste kake. Veldig avslappet og koselig, men det kommer vel helt an på kjemien man har med vedkommende.
Etter det har vi vært på veiing på helsestasjonen en gang i uken, og fra og med de to siste gangene er det helsesøster som har tatt over og er kontaktpersoner vår.

Da har helsesøster vært her på hjemmebesøk, og d var sååå trivelig! Mye kosligere enn jeg kan huske d var forrige gang.

Skal på helsestasjonen på mandag igjen for å veie henne da. Hun hadde lagt på seg nesten 300 gram etter at vi kom hjem fra sykehuset. :)

Hun sjekket også navlen, for den er ikke grodd helt selv om strengen er falt av. Hun sa d så bra ut, men at vi dobbelsjekker på mandag :)

Alt i alt en veldig positiv opplevelse :D

Syntes det er mange her som har gode besøk! De jeg har hørt lokalt her har det mer travelt, og rekker hvertfall ikke sitte å spise boller og drikke kaffe :P

så heldige dere er. Her må vi på helsestasjonen selv.... Men for min del er d ikke krise da det er i nabohuset ;)

Er det valgfritt å ha hjemmebesøk? :)
Nei det skal ikke være valgfritt med hjemmebesøk i utgangspunktet, men kan være i noen tilfeller at man feks tar det på helsestasjonen eller noe... Hjemmebesøk er både for at hs skal bli kjent med dere, samt se til at babyen har et bra bomiljø

Vi får besøk i morgen. Kom hjem på torsdag, så synes det er greit besøket ikke drøyer noe lengre hvertfall. Ikke bare bare å være førstegangs. Håper hun har god tid, har litt jeg lurer på :)

Her kommer jm imorgen og helsesøster neste uke :) håper og tror at det blir koselig :) spent på hva hu har å si. Skal ihvertfall prate om fødselen som ble noe helt annet enn jeg hadde trodd! Godt å prate med noen som ikke var tilstede så jeg får sakt hva jeg egentlig syns om det.

Hadde også besøk av helsesøster i går. :) Veldig koselig ja. Her hadde lillegutt lagt på seg 500 g på en uke. :p

Back
Topp