Hjemme alene!

Eskimoen

Gift med forumet
Siden det var nevnt i den andre tråden, så lurer jeg litt på det..

Har deres barn vært alene hjemme? Mener ikke lenge (som en tur på butikken eller sånt), men ut med bosset (søppelet), hente posten el.?

Her er Henry inne/hjemme alene omtrent hver dag, når jeg er ute i garasjen med bosset (20 m, ca.), ute for å ta meg en røyk (ja, fy, vet det... Var røykfri fra 3 mnd før graviditeten, til han ble ca. 18 mnd...) eller springe bortom til naboen for å hente noe el.
Av og til (iallfall hver søndag) når han sover går jeg ca. 100-200 m til postkassen og der jeg skal sette bossdunken for tømming. Har fått litt reaksjoner på det fra andre, men jeg er alene med ham annenhver måned, og bosset må tømmes. Jeg klarer ikke holde ham og en tung bossdunk samtidig, og det er ved en trafikkert vei.

Jeg tør ikke å la han være ute av syne i våken tilstand, er omtrent ikke mulig heller, for han følger etter uansett.
Vi pleier å sette søppelet utenfor døra og tar det med oss når vi skal ut o.l. men innimellom har jeg gått både med søppel og hentet post, ca30-40 meter, etter at han har lagt seg. Noe annet eller mer enn det har ikke vært aktuelt.

jeg går ut med søpla, henter posten eller er i 2 etg å setter på klesvask osv... men er ikke så langt unna akkurat.. postkassa å søplespannet er helt inntil husveggen[:)]

Jeg går med søpla og henter posten både når han er våken og sover. Han leker så fint på rommet sitt uansett og merker ikke at jeg går 5-10 meter utenfor døren for å kaste søppelet eller hente posten.

jeg sier alltid ifra til sebastian hvis jeg må hente noe i bilen som er 3 meter uttafor døra eller skal kaste søpla.
jeg sier at han kan stå i døra hvis han vil det.
men noe mer alene hjemme enn det har han ikke vært [:D]

nei det har mine ikke vært. (de minste altså) bor i blokk i toppetajen (fjerde) og søpla er utfor blokka borti veien, så det er altfor langt..[&:] min største frykt er at låsen på ytterdøra skal gå i vranglås eller noe. Når jeg henter posten tar jeg Viljar med ned[:)] (er jo ikke ute i det hele tatt da. postkassa er inne nede i første etasje).
det er ingenting jeg må gjøre som er så viktig at det ikke kan vente til sambo kommer hjem[:)]

Ja - når jeg henter posten/ går med søppel. Det er ikke mange meterne. Og jeg sier i fra og får klarsignal om at jeg kan gå. Ingen dører trenger å låses.

Jeg tar alltid Alma med meg om jeg skal hente posten el. l. Søpla kaster vi i ei sjakte rett utenfor døra.. trenger nesten ikke gå ut av leiligheten, heldige sånn.
Jeg går og henter posten mens Luna ligger i vugga si. Da har jeg døra til leil. åpen, postkassene er bare ei trapp ned. Jeg kan høre henne og løpe opp om hun gråter (blir litt som å gå ned i 1. etg. for dere som bor i hus).

nå som jeg har to så går jeg ikke med søpla eller henterposten, men jeg går ut og tar meg en røyk, men har alltid ett øye inn vinduet og ett øre inn..
men før det har jeg latt Rihana være alene hjemme mens jeg kasta søppel eller henta posten. men gjorde det når hun sov.

Om hun sover kan jeg gå i posten 100 meter borti gata, men ikke om hun er våken. Men søppel og papp, går jeg med siden det bare er 5 m. Kan løpe til bilen for å hente noe , 15 m unna.. men det er vel det . Blir vel en stund til hun er alene hjemme enda tenker jeg ;)

Går ut og henter ved ved garasjen eller ut med søpla med henne inne ja [:)]

Tar jo ikke akkurat lang tid [:)]

Men sier ifra til henne hva jeg skal da, så vet hun hvor jeg er [:)]

Jeg lot ham være ute alene allerede da han var 1,5 år, teller det?[8D]

Jeg er faktisk usikker på om jeg har gått ut med søpla eller hentet posten med ham alene inne noen gang. Begge deler er rett utenfor døren her, og døren kan ikke gå i lås, så det ville ikke vært noe problem. Nå kan jeg selvsagt ikke gå fra de to små alene inne et halvt sekund en gang, men til sommeren kan jeg sikkert ta med lillesøster ut for å hente posten mens han leker inne.

Alt er barnesikret her, så det er ikke farlig å være alene litt. Jeg har bare som regel at jeg hele tiden skal kunne høre ham, enten han er alene på et annet rom, "alene hjemme" eller alene ute i hagen.

Får han sjansen blir han med, men hender jeg går med søppla og henter postn mens han er inne. Han er sammen med broren sin da, tror ikke han hadde likt å være alene selv for en kort stund

Jeg har latt Thuva være inne mens jeg går ut for å legge lillebror i vogna. Må som regel gå i 5 min før han sovner, og da sitter hun gjerne inne og leker med legoen sin. Jeg triller han jo bare i gårdsplassen og litt på gårdsveien opp mot hovedveien. Kikker innom for å se at hun ikke er redd eller gjør noe hyss.
Men har aldri vært så langt vekk at jeg må låse døra.
Ellers var hun alene i huset i sommer da vi jobbet ute i hagen. Men da hadde vi jo alltid babycall med.

Jeg synes ikke det er noe galt å gjøre det, så lenge man stoler på barnet sitt. Man kjenner jo sitt eget barn best.

Back
Topp