hjelpes

Perlemor til to

Elsker forumet
Jeg sitter her og gruer meg jeg og! For i morra begynner min bittelille Steffen på SFO! Lille han skal begynne på skolen! Jeg syns tia går altfor fort altså. liker ikke det. han e jo så liden, bare 5 1/2 år. den yngste i klassen!!![&:]

Ja jeg skjønner deg veldig godt. Kjenner de samme følelsene.
Min lille(store) gutt begynner også på skolen nå i august (skal ikke ha sfo). Synes ikke det er lenge siden han var bitte liten...
Synes de er små når de begynner på skolen nå jeg...
Men det går sikkert bra likevel, selv om vi mammaene gruer oss litt...[:)]

Det kommer til og gå så bra[:D]
Ungene takler det som regel mye bedre en oss foreldre[:)][:)]
Men forstår veldigt godt hva du mener, synes det var helt forferdeligt da de "små"
ungene skulle begynne på skolen(gikk ikke på sfo)

For en spennende følelse! Du må ikke tenke på han reelle alder. Hvordan han er skolemoden er det som teller. Hvis han er en av dem som fortsatt ville vært i barnehagen og lekt med biler i sandkassen (det er noen sånne i alle landets førsteklasser tror jeg), så ville jeg gitt beskjed til lærerne ganske tidlig, så bør de ta hensyn til det. Da tar det ofte et par måneder, så er de inni det. Mens hvis han er klar for skolen, bokstav og ansvar, så trenger du ikke tenke på når han er født...

Steffen kommer til å få utrolig mye kjekt i tiden som kommer! Lekser og skolearbeid er stas. Lurt å følge Ulvund sine råd om hva de bør lære før skolestart: Selvstendighet kunne gå på do, knytte sko og kle på seg yttertøy - etterhvert vurdere hva som er tjenelig tøy i ulikt vær), lære å ta tur i spill og følge spilleregler, og lære å ta del i andre barns lek. Det er de tingene som er viktigst i begynnelsen. Det spiller ingen rolle om de kan bokstaver eller tall...

LYKKE TIL!!!!!

ORIGINAL: to*gull!

Uff, ja tiden flyr... Men Steffen er vel ganske stolt, tenker jeg??

Vi kan jo like godt venne osss til at barna blir blandt de minste i klassen; de som er fra januar er jo nesten et helt år eldre...[8|]

signerer dennne!

Back
Topp