Jeg gikk på vekta nå for å bare se om jeg hadde gått opp noe i jula... Eh, hva trodde jeg egentlig??? Herregud, 4 kilo siden den 16/12!!!!! Dvs 222gram pr dag!!!
Hittil har jeg nå lagt på meg 17kg, og er kun 26+4! Hvor skal dette ende??
Med nr 1 la jeg på meg 30kg, det meste var da vann. Med nr 2 la jeg på meg 15 kg, masse vann da også. Nå er det ikke antydning til vann i kroppen engang;(
Det har jo vært jul jo! Med masse god mat og kos. Om du i tillegg har en del vann i kroppen er det vel ganske greit? Eller? Du får iallfall noe å gå på til ammingen!
Her er det motsatt problem. Og jeg synes det er like håpløst, for man skal jo ikke ned i vekt som gravid. Iallfall ikke når man var undervektig fra før, og vet at ammingen vil ta av enda flere kg...
Jeg klarte å legge på meg rundt 4-5 kg. Men nå har jeg gått ned nesten 2 kg. Hvordan er det mulig? Er nå da kun 2-3 kg over startvekten. Blir fortvilet. Magen er ikke så stor heller.
Og med lege som har dårlig tid er det ikke så lett å få god oppfølging på dette heller.
Skal til jordmor først om to uker, og hun likte det ikke så godt sist når vekten stod stille. Prøvde ta det opp med lege, men det nådde ikke helt fram. Så håper jordmor kan ta mer tak i det. Lenge å vente to uker da. Ønsker nesten vekstestimering nå, avhengig av hvordan neste symfysemål blir. Vil jo at lille får vokse godt.
Første gang gikk jeg opp 12 kg.
Andre gang gikk jeg opp 7 kg. Fikk da en vekstestimering.
Nå er jeg over halvveis, og vekten viser kun 3 kg mer enn startvekten. Og var mer undervektig fra før.
Vekten skal ikke være lett; enten er det for mye, eller for lite.