hjelpes

lillebolla

Betatt av forumet
Jeg er 12 uker idag, og har allerede lagt på meg 3 kg ca (på kvelden nå, så viste det 4 kg opp).. er ikke det mye? ser mange av dere har gått ned det første trimesteret..

Er veldig redd for å legge på meg for mye :( (sist la jeg på meg 9 kg.. vektøkningen stoppet i uke 34 ca, og fødte i uke 38)

noen som har tips for å ikke gå opp for mye i vekt? jeg spiser vanlig, og ofte knekkebrø å brøskjive, og vanlig middag, sjelden det spises eller drikkes noe usunt.

Være litt mer i bevegelse er bare sunt :)

Tror ikke du skal ta det så tungt. Er helt normalt å legge på seg 10-15 kg uten problemer med vektnedgang etterpå. Jeg la på meg 30kg og var tilbake i startvekt 2 uker etterpå, nesten alt var vann pga sf.

Ikke stress så mye med det så lenge du lever sunt. Selv om du har gått opp 3 kg nå så står kanakje vekta stille i flere uker framover...

hvor tidlig er det vanlig å få vann i kroppen da? er mye i bevegelse om dagene ja.. har ikke ro til å sitte stille :)

Tror ikke du skal bry deg så mye om vekta di når du er gravid ;) Det blir for tullete.

Kjenner flere som har gått opp noen kilo de første tre månedene. Så tror du skal ta det med ro :-) du spiser og drikker normalt, det er vel det viktigste!

Jeg har bare gått ned men ikke mange kg, har de tidligere svangerskapene gått ned litt før det sakte men sikkert har gått oppover. Har gått opp ca 12kg hver gang, men de forsvinner fort etter fødsel og med amming, men denne gangen skal jeg ikke spise helt ukritisk når jeg ammer selv om den trøtte kroppen skriker etter salt mat og sjokolade. For da stopper vektnedgangen fort opp :)

Eg har gått opp 1,5-2 kg til no, men dette varierar nok masse frå person til person så du kan nok slappe av! :)

Har gått opp 3 kg :) 17+1 i dag

Back
Topp