Hjelpes ! Høye mål...

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Det er tredje gangs her og de to andre lå under kurven.. men nå med tredje så er det jo sky høyt! [emoji86] Jeg merker at jeg er litt beskymret her.
Jeg er 28 +4..
Har noen erfaringer? Glukosebelastnimgen min er normal. 20180312_112915.jpg

Jeg ligger også høyt. Kan ta bilde etterpå. Det er min tredje også, lå litt høyt forrige gang. Med første var jeg normal :p jordmor tror han her blir stor, så jeg har litt angst selv.

Jeg lå mye høyere sist! Langt uten for det farget området. Hun ble 4.2. Har du kort overkropp? Ofte får vi med kort overkropp høye symfysemålinger. Kanskje baby er lang?

Jeg ligger litt høyt, men gjør vekstkontroll av andre grunner og der er hun helt på gjennomsnittet :) så trenger ikke bety stor baby!

Eg ligg omtrent akkurat sammeleis på kurven. Nr 4 her.. litt spent på str på baby

Jeg lå mye høyere sist! Langt uten for det farget området. Hun ble 4.2. Har du kort overkropp? Ofte får vi med kort overkropp høye symfysemålinger. Kanskje baby er lang?
Det var godt å høre [emoji1] Men for meg er 4.2 stort, da største jeg har fått var 3.410 en uke etter termin. Men det er kanskje ikke så stort

Ja, i uke 32, men det er fordi eldste var litt liten da han ble født 8 dager over termin. Nr to var nesten en kg større enn første. Ca fire kg, før termin. Så jeg lager tydeligvis større og større babyer [emoji85]
Hm.. min siste var 2.990 på termin og eldste 3.4 en uke over. Rart ikke jeg blir innkalt pga det.

Ja, i uke 32, men det er fordi eldste var litt liten da han ble født 8 dager over termin. Nr to var nesten en kg større enn første. Ca fire kg, før termin. Så jeg lager tydeligvis større og større babyer [emoji85]
Har hørt at baby ofte blir større for hver gang. Min mor spøker med det at hun ikke turte å få fler etter at hun fikk meg på 4,4 kg :hilarious:
Men sikkert ikke slik for alle altså :)

Hm.. min siste var 2.990 på termin og eldste 3.4 en uke over. Rart ikke jeg blir innkalt pga det.

Jeg ble sendt på vekstkontroll pga av at sf-målet sank plutselig med første, og da var jeg på et par ekstra målinger. Det viste seg at han sluttet å ta til seg næring siste måneden, men det ble ikke oppdaget før han ble født. De målte tydeligvis veldig feil på oppfølgingsmålingen som jeg var på, og sa at han hadde vokst greit så da ble jeg ikke satt igang.

Har hørt at baby ofte blir større for hver gang. Min mor spøker med det at hun ikke turte å få fler etter at hun fikk meg på 4,4 kg :hilarious:

Ja, jordmora mi sier det samme. Men at det er ca 200 gram ekstra for hvert barn hvis det er med samme mann.

Ja, jordmora mi sier det samme. Men at det er ca 200 gram ekstra for hvert barn hvis det er med samme mann.

Da kan jeg hvertfall være den som motbeviser dette. Haha. Første var 3.4, andre 4.2, tredje og fjerde var 3 blank. Det kommer nok heller mer an på hvor lenge de ligger i magen?

Da kan jeg hvertfall være den som motbeviser dette. Haha. Første var 3.4, andre 4.2, tredje og fjerde var 3 blank. Det kommer nok heller mer an på hvor lenge de ligger i magen?

Hos meg var den som lå lengst minst, og han som ble født 14 dager førstemann veide en kg mer [emoji28]

Jeg har ligget over kurven med ca to ruter som deg på alle mine tre barn og gjør det også denne gangen. Men ingen av mine barn har vært særlig store (3700, 3500 og 2700). Er bare livmora mi som har god plass og er stor.

Jeg har ligget over kurven med ca to ruter som deg på alle mine tre barn og gjør det også denne gangen. Men ingen av mine barn har vært særlig store (3700, 3500 og 2700). Er bare livmora mi som har god plass og er stor.

Har du lagt likt på alle? Kunne ønske de gjor slik som i Danmark, der kjenner jordmødrene med hendene sine og estimerer [emoji4]

Back
Topp