Hjelpes... Bekken?

milla_84

Forelsket i forumet
Jeg har den siste uken hatt vondt i korsryggen utover dagen på jobb og på kvelden. Er ikke kjempe vondt, men ubehagelige smerter som sitter i korsryggen..
Jobber i bhg så er aktive dager.. I stad skulle jeg snu meg til siden for å trekke en stol inn til bordet, da stakk det til i korsryggen.

Noen med erfaringer fra bekkenplager? Hvordan begynte det på dere, Kan det sitte i korsryggen eller hva trur dere?

Jeg hadde ikke problemer i første svangerskap, kun at jeg kjente det litt i skambeinet mot slutten!

Ja, føler liksom det er litt for tidlig å kjenne bekkenet? Kan jo hende det er noe annet, for er jo ganske krevende dager.. :)

Det er ikke for tidlig å kjenne det i bekkenet nei. Desverre.

Med andre mann så verka bekkenet før testen ble positiv! Fra uke 9 måtte jeg ukentlig til kiropraktor å fysio, klarte nesten ikke å gå..
Fra uke 21 ble jeg fullt sykemeldt å mer eller mindre sengeliggende.

Når mitt trøbbler så mister jeg på en måte kontakt med foten. Smertene iler ned i fra bekkenet å foten henger litt igjen. Problemer med å snu meg å ikke snakk om at jeg kan bøye meg. Jeg stivnet å lett. Kan ikke stå for lenge kan ikke sitte for lenge osv, må være flink å variere veldig :) å å høre etter på kroppen. Sier den stopp så sier den stopp. Det er ikke verdt å presse for hardt en dag. Det resulterer bare i mange flere verre dager :/

Det er en annen tråd om det ganske langt oppe, men jeg kan svare her også ;) Jeg hadde ingenting forrige sv.skap, men nå kom det i uke 11. Jeg har bekkenlåsning, ikke bekkenløsning. Bekkenlåsning er typiske smerter i korsryggen og halebeinet, noen ganger nedover i benene. Jeg har det helt nederst i korsryggen og halebeinet. Føles som jeg har trynet skikkelig på snowboard ;) Pluss at det stikker til når jeg gjør forskjellige bevegelser. Det er veldig vondt å ligge rett på ryggen (fordi jeg er litt svai), vondt å skifte stilling - spesielt liggende. Vondt å reise seg, vondt å gå.. ;) Føler meg som en 90åring noen ganger! Men jeg var hos fysio første gang i dag, anbefaler å bare komme i gang for behandling og lære teknikker og øvelser for å forebygge. Ved bekkenlåsning anbefales det også å bruke kroppen, gå små turer osv., istedefor å bare være i ro (noe man kan være fristet til siden det er ubehagelig og vondt) :)

Hmmm... Kanskje greit å nevne det for legen på første kontroll til mandag da! Evt greit å få øvelser, samt forebygge.. Er som sakt ikke så vondt enda, men kjenner det oftere og oftere :/ liker ikke det!

Takk for svar <3

Har en gutt på 6 år og en mann som jobber på Nordsjøen.. Så er i grunn nødt til å kunne ta meg av han da vi er alene! Kjenner nesten jeg blir nervøs av dette.. Men de fleste får det vel ikke så ille, eller slipper kanskje låsning :/ håper iallefall vi alle forblir godt mobile ut svangerskapet :)

Back
Topp