Hjelper dere andre?

Støtter idrettslaget og ungdomsskoleelevene her med å kjøpe lodd når de kommer og gi dem flaskene våre når de har flaskeinnsamling. Her har også vært innsamling av julegaver for å gi til svakerestilte i Lofoten, det har jeg tenkt å se om jeg får deltatt på i år. Greia er at de har tatt imot gaver på et begrenset tidspunkt og kun på et sted, litt motsatt vei av hva vi pleier å kjøre, men jeg har veldig lyst til å bidra med noen koselige oppmerksomheter som kan bli til fine gaver til noen som enten har dårlig råd, eller som bare har liten omgangskrets og dermed knapt får gaver på den tida.

Jeg kunne også godt tenkt meg til å for eksempel invitert noen hjem til oss dersom noen i området søkte etter det i den aksjonen som var nå før jul, kommer til å følge med om det er noen herfra som melder seg i år.

Jeg synes ivertfall det er VELDIG viktig å søtte leger uten grenser nå i disse ebola tider, de er noen utrolige helter som risikerer liver hver dag. Og ellers alle andre seriøse hjelpeorg ja :)

Jeg gir bort alt fravokst tøy :)

Ja, har gitt til hjelp oss og hjelpe og så gir jeg klær til fretex stadig vekk:)

Gir bort en del klær til enten fretex eller uff, alt ettersom. Støtter også loddselgere og bøssebærere som kommer på døra. Bruker også å gi til den årlige tv aksjonen. En ting som jeg konsekvent sier nei til er de som ringer og tigger etter penger. Ikke fordi at jeg mener de ikke fortjener det, og de gjør jo en kjempejobb, men jeg klarer selv å finne ut hvem jeg vil støtte uten at noen maser.
Hadde også en lei opplevelse for noen år siden det jeg takka ja til å støtte et selskap som ringte, ved å kjøpe noen skrapelodd. Det skulle jeg aldri gjort! Jeg fikk så mye lodd i posten, og så mange forsendelser at jeg holdt på å bli sprø. Returnerte og snakket med dem flere ganger, men alt ble bare styr, og tilslutt sendte de kravene til inkasso, på lodd som jeg hadde sendt i retur fordi jeg ikke hadde bestilt dem....

Vi hjelper en familie fra Eritrea med seks barn. Kvoteflyktninger. De får klær og utstyr av oss :)

Back
Topp