Hjelper dere andre?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Altså som å gi til hjelpeorganisasjoner?
Jeg så i går, at hjelp oss å hjelpe -Østfold har etterlysning til familier som gruer seg til jul. De trenger gaver og julemat bla! Så det var etterlysninge etter juleklær og pensko!
Jeg blir så trist! Tenk hvordan foreldre har det, som har spart så godt de kan, også skjer det kanskje noe på høsten som gjør at de i utgangspunktet ikke har råd til å feire jul...
Så i år vil vi gjøre litt for disse familiene, vi har bestemt oss for å kutte kraftig ned på julegavesummene her hjemme, og heller kjøpe julegaver å levere til hjelp oss å hjelpe - Østfold! Og vi skal i skapet og titte etter for smått pentøy:)

Gjør dere noe for å hjelpe andre som ikke har det like godt?

Jeg støtter Leger uten grenser, Amnesty og Dyrebeskyttelsen
Leverer inn klær til klesinnsamlinger for Ukraina
Kjøper mat og drikke til tiggere med jevne mellomrom
Og ellers kjøper jeg ALLTID lodd o.l fra lokale idrettsklubber

Jeg støtter Leger uten grenser, Amnesty og Dyrebeskyttelsen
Leverer inn klær til klesinnsamlinger for Ukraina
Kjøper mat og drikke til tiggere med jevne mellomrom
Og ellers kjøper jeg ALLTID lodd o.l fra lokale idrettsklubber
Så flink du er! Det er en deilig følelse å kunne gi litt til de som trenger, det skal ikke så mye til :)

Så flink du er! Det er en deilig følelse å kunne gi litt til de som trenger, det skal ikke så mye til :)
Jeg synes det er en veldig fin ting å gjøre. Det kunne jo like så godt være jeg som hadde det dårlig og da håper jeg noen ville hjulpet meg.
Er også alltid bøssebærer for TV-aksjonen :)

Vi gir bort pent brukt tøy som vi ikke bruker, men ellers blir det ikke så mye. Men så har vi ikke økonomi til å kjøpe mer enn det vi selv trenger heller da...

Jeg støtter leger uten grenser hver måned, og leverer inn julegaver til en gruppe her i Buskerud, som igjen deler ut til barn som trenger noe ekstra :)

Jeg er blodgiver (ikke nå som jeg er gravid da) og jeg en medlem av dyrebeskyttelsen! Burde gjort mer føler jeg men...

Vi har alltid gitt bort klær til gatebaarn og barnehjemsbarn i Bolivia, men de hadde nok etterhvert. Nå kjøper vi heller klær og ting som gatebarna har laget og støtter de med litt forskjellig de trenger som fargeblyanter, fotballer, joggesko++

I år tenkte jeg vi også skulle gi gaver til sykehusbarna:)

Vi har ogs¨gitt gaver i gryten til frelsesarmeen før jul

Last edited:
Jeg er blodgiver (ikke nå som jeg er gravid da) og jeg en medlem av dyrebeskyttelsen! Burde gjort mer føler jeg men...
Alle kan heller ikke gjøre alt :)
Vi gir julegaver i år, til hoåh i fylket vi hører til fordi da er det lett å kunne levere uten at det blir kastet bort penger i frakt. Og jeg ønsker gjerne å hjelpe mennesker her, det kan jo like godt være naboen som får en gave derifra :)
Vi kunne gjort mye mer vi og, men alle monner drar :)

Vi er veldig opptatt av å gi.
Fast hver mnd går mest til dyrevelferd WWF, dyrevernsalliansen, dyrebskyttelsen og eget fadderprogram for truede dyrearter.
Vi har fadderbarn i SOS barnebyer.
Og hver jul gir jeg ut mat til familie som sliter, har de barn får også barna julegaver i tillegg.
Også i begynnelsen av desember går jeg rundt i oslo og gir ut klær, tepper og en matbit til narkomane og uteliggere.

Utenom det blir det litt småtteri innimellom om noen trenger.

Har ikke muligheten til å hjelpe. For oss er det ett problem å få julen til å bli fin uten å gi vekk noe. Skulle gjerne ønske jeg kunne gitt.

Vi er veldig opptatt av å gi.
Fast hver mnd går mest til dyrevelferd WWF, dyrevernsalliansen, dyrebskyttelsen og eget fadderprogram for truede dyrearter.
Vi har fadderbarn i SOS barnebyer.
Og hver jul gir jeg ut mat til familie som sliter, har de barn får også barna julegaver i tillegg.
Også i begynnelsen av desember går jeg rundt i oslo og gir ut klær, tepper og en matbit til narkomane og uteliggere.

Utenom det blir det litt småtteri innimellom om noen trenger.

Så flott! :)

Foruten å støtte Dyrevernalliansen gir vi til Redd Barna (katastrofehjelper), Kirkens bymisjon og Norsk Luftambulanse. Ellers gir vi til Frelsesarmeens lokale juleinnsamling. Veldig glad for at vi har muligheten til å kunne bidra.

Vi er planfadder og vi donerer bort klær, leker osv:) i år skal vi gi til omvendt julenisse:)

Vi gir bort brukte klær og leker (som fortsatt er hele og kan brukes) til forskjellige steder som regel havner klær i en UFF container eller lignende. sist vi gikk igjennom nesten alt vi eide kastet vi det som var ødelagt og spurte miljøstasjonen om vi ikke kunne ta de tingene som fortsatt var brukbare i containeren for de som kanskje ikke har penger men trenger "nye" ting.
vi har ikke så mye å kunne gi andre for tiden men prøver så godt vi kan når vi kan. har vi små penger og går forbi en bøssebærer får de noe, nå sist var det røde kors.

dette med å gi julegaver til de fattige er veldig viktig å tenke over nå før jula kommer. alle burde kunne få nye ting til jul uansett hvordan familie økonomien er!

O ja eg har en vennina i Kosovo som har det veldigt dårligt ekonomiskt. Hon har 2 barn. Køper ofta klær på salg å sender ned.eller så samlar eg fra fra Mina syskons barn å sender till min vennines barn.
Har og en jenta som i ks som e 3 år. Faren hennes tog livet sitt 3,5 mnd før hon Blev fødd. Moren klarar inte av å ta seg jenten pga ekonomi, så besteføreldrer tar seg av henne. Hun sender eg till titt Og ofta. Har haft henne hær i Norge på besøk og.

Pleier å gi julegaver til en gruppe som deler ut til fattige barn i området.
Nå har de begynt med påskeegg til påske også, så da blir det det også.

Vi støtter plan hver måned. Vi gir bort brukte klær og leker. Og vi pleier å støtte ved katastrofer når det samles inn penger.

Back
Topp