Hjelpemiddelsentralen??

Markmusa

Gift med forumet
Hvem er det egentlig som leier ut/låner ut hjelpemiddler når man har skadet seg?
Mannen min trenger en rullestol etter at han har operert foten nå for noen dager siden etter en skade.
Hjelpemiddelsentralen hjelper visst kun de som kommer til å være skadet i over 2 år.

Prøver å søke på nett, men finger ingen info...

Her kontakter man hjemmesykepleien.

Har dere hørt med sykehuset?

Jeg fikk leie krykker fra sykehuset i en periode husker jeg.
Du kan jo ringe fastlegen eller sykehuset og spørre? De må jo vite noe mere [:)]

hm.. vi lånte krykker av hjelpemiddelsentralen når pappa var opperert i foten, men det var på et mindre sted så er ikke sikkert det er like stor pågang på hj.m.s der som her i Trondheim.. Men hør med sykehuset, de må nå iallefall vite hvor man kan få lånt sånnt [:)]

Sambo fikk låne krykker på sykehuset nå da han brakk benet. Betaler 100,- i dep som han fikk tilbake da han leverte krykkene... Trodde sykehuset lånet ut slikt når noen trenger det...?

Du må kontakte kommunens utlånssentral.

Ring servicekontoret i komunen din så henviser de deg videre

Det stemmer at en kun kan låne hjelpemidler på hjelpemiddelsentraløen ved varig behov (over 2 år). Ved kortvarig behov er det kommunen som har ansvar for å låne ut hjelpemidler, så jeg vill tatt kontakt med fysio/ergoterapitjenesten der du bor.

Back
Topp