Hjelpebryst

x1xLykkeMamma

Gift med forumet
er det noen som har prøvd eller brukt det her inne?
Funket der greit?

ORIGINAL: pOker*faCe

dytt :-)

hihi, så du linken jeg ga deg?

å det er??:) hehe

Slike plastgreier du fester i puppen? Jeg prøvde det, men ikke talom at det funka her! [>:]

mye smarte ting det finnes i grunn:) hehe:) har nesten ikke melk igjen jeg nå gitt

ORIGINAL: Hanne mor

mye smarte ting det finnes i grunn:) hehe:) har nesten ikke melk igjen jeg nå gitt

kjedelig, men sikkert fordi hun sover hele natta og har mange fast føde måltider om dagen

ORIGINAL: Bleiemos

Slike plastgreier du fester i puppen? Jeg prøvde det, men ikke talom at det funka her! [>:]

Sånn liten slage hvor mme kkommer igjennnom om du skjønner? La link høyere opp her.
var det slik du prøvde?

ORIGINAL: LangeFlateBrøster

ORIGINAL: Hanne mor

kjedelig, men sikkert fordi hun sover hele natta og har mange fast føde måltider om dagen

ja, er nok derfor.. sa det på hs så!! Men er fornøyd me å amma i nesten 6 måneder jeg da!! Får jo unansett ikke amma ho borte, får er ALT for nysgjerrig... hehe[:D] Men en gang om dagen ammer jeg enda da[:D]

Å sånn ja!!:) nei akkurat det prøvde jeg ikke, men drev med noe lignende; fingermating.. Da hadde jeg slangen på fingeren og fingeren inn i munnen hans mens jeg sprøyta melk gjennom slangen. .men det er helt sikkert lurere å gjøre det på den måten, så barnet lærer å suge i tillegg!!:) Her ble det ikke slik, siden han ikke hadde krefter nok til å suge, de kreftene han hadde måtte man bare bruke på å få i han nok mat, så fikk vi ta sugingen senere!:)

Jeg har brukt hjemmelaget hjelpebryst [:)]
Fungerte veldig fint for vår del, den perioden jeg brukte det... [:)]

CASE 1:
Først ammet jeg, så ga jeg MME. Småen drakk første "utdrivning" fra puppen, så nektet han å die mer. Resultat: Han var fremdeles sulten, og drakk lett 200 ml MME etterpå..

CASE 2:
Jeg "koblet på" hjelpebrystet, og lot han die av puppen.. straks første utdrivning var over, og jeg merket at han ble utålmodig, løftet jeg flasken og lot MME`en komme - akkurat nok til at han orket å fortsette.. Resultat: Baby like mett, men mest på morsmelk.. etterpå så jeg at han gjerne bare hadde spist 30-40 ml MME. Jeg hadde altså myye mer melk enn jeg trodde [;)]

Jeg brukte det på sykehuset (hun fikk antibiotika, så hun var nødt til å ha mer mat enn bare råmelka mi). Det funket utmerket for oss. [:)]

Back
Topp