Hjelpe meg... angst (litt langt)

x1xTrista

Elsker forumet
Ikke noe spørsmål eller noe, tenkte bare jeg ville dele dette med noen [:)]

Jeg var på et legebesøk i går, for jeg er så sliten om dagen og håpet å kunne få en sykemelding (delvis) og kanskje få kommet til hektene f eks en dag midt i uka.
For det første blir jeg sjuk og spyr på doen ute i venteværelset (nesten ikke lytt der - ehhh?), men det blir en annen historie. Venter i tillegg i 1 time, pga MYE folk der på mandager.
Så kommer jeg inn til legen og vi sitter og prater litt, og naturligvis vil hun jo kjenne litt på magen da. Så plutselig spør hun - har du tvillinger i familien? Herregud, jeg kjente jo svetten krøp ned langs ryggen og piplet i panne. Søstera mi fikk jo tvillinger, men hun gikk på Pergo, så det er mest sannsynlig det som gjorde utslaget der. Men bortsett fra det har verken jeg eller samboer tvillinger i nær slekt.
Hvorfor lurer hun da på det? Jo fordi jeg hadde så stor livmor til å være bare 14 uker på vei. Livmora mi er allerede godt oppunder navlen.
Så dro hun fram et lite apparat og begynner hun å lete etter fosterlyd, den finner hun lett som ingenting. Også litt merkelig siden den skal være litt vanskeligere å finne så tidlig, og spesielt siden jeg er så stor fra før.
Så snakker vi litt om når jeg hadde siste mens, og den datoen er jo som spikret inn i hodet mitt. Hun lurte på hvordan den var, og jeg svarte som sant er - mye hardere og mer blødning enn noensinne. Hmm, det var rart syntes hun.

Så det hun mener er at enten venter jeg to, eller så er jeg minst 3 uker lenger på vei enn først antatt. Kjære vene jeg håper på det siste. Ikke det at jeg ikke ville ønsket to velkommen, men det byr på maaaange utfordringer for oss.
Hun skulle i hvert fall ringe og prøve å framskynde timen til ultralyd.

synes det var litt spennende jeg da..... du får ha lykke til .......det går nok bra skal du se uasett om du er lengre på vei enn om du skal ha to......husk å fortell videre da[;)]

Oj...skjønner at du blei litt svett av denne beskjeden. Det er jo veldig spennende at du enten kan være lenger på vei enn antatt eller at det er to. Når blei den ultralyden satt opp da? Må du vente lenge?

Ønsker deg lykke til. Uansett hva som skjer så kommer dere til å takle det bra, det er jeg sikker på!

Trøsteklem fra Monica

Jo da klart et er spennende. Og jeg holder på å forberede meg på at det er to (sånn i tilfelle liksom) så jeg blir antagelig litt skuffa om det er "bare" en. (splitta personlighet kanskje? hehe)

Jo da jeg fikk 40% sykemelding en periode. Letta litt det [:D]

Har ikke fått noen time til UL enda. Men hun skulle prøve å få til slik at jeg fikk i løpet av 14 dager. Hører jeg ikke noe veldig snart, kommer jeg sikkert til å bestille en time til UL på Volvat istedet. Bare for å finne ut av ting

He he så spennende! [:D] Håper du får time på ul snart, så du slipper å vente i evigheten... Fikk du sykmelding da?

[8|]Oi, du fikk litt fart i blodomløpet tenker jeg... Muligheten for to hadde nok fått meg til å tenke fort og mye! Lykke til, om det er to eller "bare" en. [:)]

Slapp av, har en kolega som fikk tvillinger for en stund siden. "kjempegøy" med ultralyd en gang i uken. masse fine maskiner for far å se på også. lykke til

Så spennende da, hååper du kan komme litt fort til UL og få bekreftelse på det[:)]

Ønsker deg masse lykke til[:)]

dette hørtes da spennende ut - men det var jo i alle fall ikke noen "farlige" nyheter.. selv om tvillinger ville gjøre om litt på deres planer så vil det vel være velkomment... og om terminen skulle fremskyndes tre uker ville vel ikke det gjøre noe heller?

Lykke til med ul uansett!!

Så spennende og moro da! [:)]
Hadde det vært meg vill jeg vært kjempe glad tror jeg, uansett utfallet... hehe
Masse lykke til! [:D]

ojoj....spennende da! du får holde oss oppdatert nå da! [:D]

Hehe. Vittig da. Får håpe at du er lenger på vei da. Hvis det er det du selv ønsker.

Tror jeg hadde fått rimelig panic hadde hun sagt at det kanskje var 2 inni magen min.

Men Gratulerer ikke minst [:)]

så spennende da[:D]
blir spennende å høre hva som skjer inni magen din..
masse lykke til!

Dette blir spennende da! Masse lykke til! Gjør jo ikke noe å komme kjappere på ultralyd heller da? [:D][;)]

takk for alle lykkeønskninger.

Gleden vil selvsagt være stor uansett om det er en eller to der inne [:)] Og det ville heller ikke gjort noe nei, om terminen kom tre uker før den opprinnelige.

Venter spent på timen på ultralyd, gleder oss masse til den, både pappan og jeg.

Holder dere oppdatert underveis[:D]
Takk for at dere bryr dere. Dere er supre hele gjengen.

Oi, så spennende. Lykke til!!![:)]

Back
Topp