Hjelpe litt?

Guldehinn

Glad i forumet
Jeg er ikke den som pleier å legge ut sånne "stem på denne"-saker, men denne er ganske viktig...

Staten vil legge ned tre av de fire døveskolene som finnes i landet. Det betyr at alle barn som vil gå heltid (eller deltid) på en døveskole må sendes til Trondheim, helt fra første klasse. Det er tilbake til tilstander fra hundre år siden, og er et fryktelig slag i trynet for hele landets døvemiljø... Og det er vanskelig for de hørselshemmede å gjøre noe med saken, de blir (ironisk nok) ikke hørt for de er så få. Det er ca 7000 døve i Norge, men det er ca 700.000 (!) hørselshemmede (dvs. alle med en eller annen form for varig hørselsproblem). Men det er nesten bare de som er døve som trenger døveskolene, da de som "bare" er tunghørte eller har Cochlear Implantat til en viss grad klarer seg på hørende skoler. Uansett trenger de hjelp fra hørende også.

Anywho: underskriftskampanje for å støtte saken:

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3219

Håper folk gidder å signere!

Selvfølgelig!!! [:)]

Den har jeg faktisk allerede stemt på etter at jeg så det der på nyhetene! [;)] Uhørt med nedleggelser!!!!

ORIGINAL: Tyttebæra

Selvfølgelig!!! [:)]

Da har jeg stemt. Og tipset andre om å stemme. [:D]

Supart! Dåkkar e goe!

Jeg bare dytter litt her, jeg. De har fått over 2000 underskrifter på en dag! Supert! Men det er bare å fortsette! :)

Kjedelig at man kun kan signere en gang! Men jeg har fått mamma, pappa, lillebror og søster også til og signere [:)]

ORIGINAL: Tyttebæra

Kjedelig at man kun kan signere en gang! Men jeg har fått mamma, pappa, lillebror og søster også til og signere [:)]

Du er god! :)

Back
Topp