hjelp

wanna.be.a.mum

Glad i forumet
Jeg har burn utflod! Litt i trusa og på papiret når jeg tørket meg! Neeei! Jeg er redd og lei meg. Er på jobb og har det helt forferdelig.
Kan noen si at dette har/hadde de også?

Jeg sier kontakt en gynekolog. Jeg går til oppfølging på sykehuset hos en overlege ukentlig nå og han spør meg hver gang med en gang etter han har sagt hei om jeg har hatt noen blødning eller rosa utflod. Jeg har erfart tidligere div i forhold til utflod og blødninger, gammel som ny og i mine tilfeller har det ikke vært positivt.

Sier ikke at det bør være noe galt hos deg altså for det er så absolutt ikke uvanlig i starten av et svangerskap ( tror så mange som 15% opplever blødninger o.l. hvor alt går bra til slutt) men jeg ville nok blitt så redd selv at jeg hadde trengt at noen kunne beroliget meg. Be om en tidlig ul. Så kan stresset og nervøsiteten du føler nå mest sansynlig slippe taket. Er jo ikke godt å være så redd.

Og forsøk å ta det så rolig som du kan. Tidligere når jeg fikk konstantert truende abort ( fordi jeg hadde uforklarlige blødninger) så fikk jeg sykemelding og beskjed om å ligge. Skulle kun reise meg for å gå på toalettet liksom. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått hjem fra jobb og kontaktet lege/gyn for time.

Huff, jeg har ikke hatt det dessverre, men jeg har hørt og lest om mange som har hatt det og som det har gått bra for. Så jeg krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen[:)]

Ser du er bare i 4. uke. Tenker da at det kan jo være hormonelt også?? Hørt om sånne tilfeller.

Ring en gynekolog! Da kan han ta innvendig ultralyd og se på den lille!

Tror ikke man kan se stort på ultralyd når man bare er fire uker. Jeg melder meg på civciv her,for meg har sånt vært negativt,men vet om mange som har fått friske babyer til tross for blødninger. Gå til lege og få målt hcg nivået i blodet ditt!

Begynte helt likt på meg også.

Først litt spor i trusa og litt på papiret og så ikke noe mer den dagen, dagen etter det samme og i går litt friskt blod og gammelt blod.

Trenger absolutt ikke å bety at du får en SA. Gå til legen og få en GU, han kan ihvertfall se om det er en blødning på vei og om mormunnen er lukket.

UL er litt tidlig enda. Skal krysse fingrene for deg at den lille spiren klorer seg fast.

Vet hvordan du har det nå.

Jeg skal til legen i morgen, men jeg er ikke så veldig optimisitisk nå.

Jeg hadde det heeelt likt som deg i mitt første svangerskap. Alt var som det skulle. [;)] Vet om mange andre også som har hatt brunlig utflod uten at det har vært noe galt.

Jeg skrev så fort i ste siden jeg var på jobb. Noen kunne se hva slags side jeg var inne på[8|]

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hva som kommer ut. Det er nok ikke NOEN her inne som interesserer seg for det, men kanskje noen kan hjelpe/trøste meg likevel.

Det startet med lyslyslysebrun blank utflod som kom på papiret. Senere på dagen når jeg tørket meg (det skjedde 3 ganger når jeg gikk på do for å sjekke) så er det mørkere brun og tørr utflod. Ser gammelt ut. Sorry detaljene. (Sist jeg var på do hadde det stoppet)

Jeg er redd.Jeg har ikke noen tro på at dette skal gå bra. Jeg leser at mange har det uten at det ender i abort, men hvorfor skal det gå det 5. gangen med meg? Det må være noe galt.

Jeg har jobbehelg på en ekstrajobb jeg har i helgen, hvor det er løfting. Bør jeg ligge hjemme? Jeg hater å være sykmeldt/bruke egenmelding! Har ikke gjort det på de andre SA og MA`ene mine annet en dagen jeg har vært på sykehuset på kontroll. Jeg har stor arbeidsmoral og lite tilovers for de som ligger hjemme og kunne vært på jobb. Jeg er kanskje FOR vanskelig på det punktet..

Jeg vet at jeg sutrer nå.

Jeg ville kanskje vært hjemme i helgen hvis det er en tung jobb, sånn for sikkherhetsskyld.

Håper virkelig den lille klorer seg fast hos deg. Skal krysse alt jeg har for deg.

Jeg er vel ganske sikker på at jeg mister nå siden blødningen har økt. Men jeg er ved godt mot altså, dette er min første SA og jeg har en nydelig liten datter som er 14 mnd. Så får kose meg med henne og prøve igjen etter at alt er tilbake til normalen.

Heisann...

Jeg har en del mørk brun utflod når jeg tørker meg...Legen mente det kansje kunne være en begynnende sa.. Tok to hcg prøver for å se om verdien steg..

Og i dag fikk jeg vite at den steg og alt såg bra ut..!! Så for min del trengte jeg ikke bekymre meg i hele tatt for blødningene..Jeg har blødd i 10 dager no...

Er ganske vanlig og blø i svangerskapet... Er visst 1 av 3 som gjør det, så det behøver ikke være negativt...

Stor klem fra meg [:)]

Jeg blir så gla når dere kommer meg egne historier om at det går bra! Det er kanskje et håp likevel da. Har ikkje utflod nå, sjekket nettopp.

Takk for at dere tar dere tid til å hjelpe meg! 

ORIGINAL: wanna.be.a.mum

Jeg skrev så fort i ste siden jeg var på jobb. Noen kunne se hva slags side jeg var inne på[8|]

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hva som kommer ut. Det er nok ikke NOEN her inne som interesserer seg for det, men kanskje noen kan hjelpe/trøste meg likevel.

Det startet med lyslyslysebrun blank utflod som kom på papiret. Senere på dagen når jeg tørket meg (det skjedde 3 ganger når jeg gikk på do for å sjekke) så er det mørkere brun og tørr utflod. Ser gammelt ut. Sorry detaljene. (Sist jeg var på do hadde det stoppet)

Jeg er redd.Jeg har ikke noen tro på at dette skal gå bra. Jeg leser at mange har det uten at det ender i abort, men hvorfor skal det gå det 5. gangen med meg? Det må være noe galt.

Jeg har jobbehelg på en ekstrajobb jeg har i helgen, hvor det er løfting. Bør jeg ligge hjemme? Jeg hater å være sykmeldt/bruke egenmelding! Har ikke gjort det på de andre SA og MA`ene mine annet en dagen jeg har vært på sykehuset på kontroll. Jeg har stor arbeidsmoral og lite tilovers for de som ligger hjemme og kunne vært på jobb. Jeg er kanskje FOR vanskelig på det punktet..

Jeg vet at jeg sutrer nå.

Du bør nok ta noen dager hjemme for å slappe av litt. Men du beskriver "blødningen" som brun og gammel,det er positivt. Hadde det sånn når jeg fikk sønnen min,ca på samme tidspunkt som deg. Kom ganske mye etterhvert,men det var nesten svart,helt mørkebrunt. Det er rosa utflod og friskt blod jeg har dårlig erfaring med,men vi er alle forskjellige. Satser på at det er hormonelt det du går igjennom[:)]

Jeg hadde brun spotting fra ca 3+2 - 4+3 men hcg steig og alt har vært normalt etterpå. Er snart 8 uker :)

Kjære deg,

Jeg hadde tenkt på meg selv og barnet: sykmeld deg. Er du stresset og redd må du roe deg ned. Blødninger er i følge litteraturen svært vanlig i denne fasen, men kontakt likevel alltid lege eller gyn for medisinsk skjekk og råd. Men ikke ha dårlig samvittighet for jobben. Det høres ut som du jobber i helsetjenesten, tro meg de finner en erstattning. Om du har opplevd sa før er det ikke verdt å risikere helsen din og barnets. Vær hjmme med god samvittighet er mitt råd!

Lykke til
M

Jeg blødde skikkelig en dag nå å var på ul i dag, spiren er der enda.

Jeg har en kontorjobb til vanlig. Denne helgen er bare ekstra. Jeg får se ann dagen i morgen..
Helsen og barnet går fremst, men det er vanskelig å vite om jeg gjør ting verre eller ikke med å reise på jobbene. Jeg vet i alle fall at jeg gjør det svært vanskelig for arbeidgiverne om jeg ikke møter opp imorgen og i helgen. Jeg reiser på kontoret i morgen,så tar jeg det derifra..

Jeg ville sykemeldt meg. Ville heller følt at jeg hadde gjort alt om noe skulle gå galt i stedenfor å la det skure å gå. Da hadde jeg hatt kjempe dårlig samvittighet etterpå og den er tøffere å svelge enn om man "skuffer" noen ved å ikke komme på jobb.

Krysser alt jeg har for at det går bra for deg.

Back
Topp