hjelp...

Diner

Blir kjent med forumet
Jobber i et vikariat som går ut no i sept.. Kordan skal jeg klare å få meg ny jobb no når jeg er gravid?
Går det an å sykemelde seg litt før vikariatet går ut...??
Tenker mest på at jeg er avhengig av penger frem til fødselen og ikke minst når baby`en kommer..(har nettopp kjøpt hus)
Vi må jo være i jobb de siste 6 av 10 mnd for å få utbet foreldrepenger ved fødsel,gjelder det også hvis jeg går sykemeldt?? For da har jeg jo egentlig ingen mulighet til å søke jobb/jobbe..
Skammer meg for at jeg tenker sånn,men av og til må man det for å "overleve".....

Ja,personen jeg går for kommer tilbake fra sv.skaps permisjon....

har du rett til dagpenger? Da få du også foreldrepenger, selv om du var arbeidsledig. Dagpenger gjelder også som inntekt

Hvis du sykemelder deg nå så har du satt standarden for hva du får utbetalt i fødselspenger.. Men da må du være sykemeldt helt til babyen kommer da.

Selv jobber jeg kun som ringevikar i helsevesenet, og ingen fast jobb. Derfor kommer jeg til å jobbe utrolig mye nå så jeg får tjent meg opp bra med fødselspengegrunnlag. Så sykemelder jeg meg når jeg skjønner at jeg ikke kan jobbe like mye.

Du må for all del ikke la vær å søke på nye jobber fordi du er gravid! Om du så kommer vaklende inn med kulemage skal du ikke diskrimineres i forhold til de andre søkerne. Søk søk søøøk :-)

ORIGINAL: mamma_til_to

Sykepenger gjelder på lik linje som jobb ja....
Men hadde prøvd å finne meg en jobb fordet altså...
Lykke til [;)]

Har allerede sendt inn ett par søknader idag..
Har en fast stilling på ca 18%,dvs hver 3.helg,er samme arb.plass som jeg går vikariatet i...
Er bare å håpe på det beste ang søknadene...[:D][:D]

ORIGINAL: NMT

Hvis du sykemelder deg nå så har du satt standarden for hva du får utbetalt i fødselspenger.. Men da må du være sykemeldt helt til babyen kommer da.

Selv jobber jeg kun som ringevikar i helsevesenet, og ingen fast jobb. Derfor kommer jeg til å jobbe utrolig mye nå så jeg får tjent meg opp bra med fødselspengegrunnlag. Så sykemelder jeg meg når jeg skjønner at jeg ikke kan jobbe like mye.

Får man ikke sykepenger på bakgrunn av hva man skal jobbe fremover? Om du er ringevakt har du jo ikke vakter lang tid frem i tid? Er ikke sikker på om jeg skjønte hvordan du skal løse det..

Back
Topp