Hjelp...

Tonemor80

Blir kjent med forumet
Noen flere som føler det som meg?
Føler meg så dum for tida, har sånne rare følelser når det gjelder sambo. sikkert hormoner som gjør seg gjeldende. Har drømmer om at han er utro, tenker at hvorfor vil sambo beholde meg når han kan få andre og bedre kvinner enn meg? Føler meg lite tiltrekkende og stygg til tider. Feit og fæl! Alt føles så mye bedre når sambo holder rundt meg. Da forsvinner tankene og følelsene for en stund. De kommer fort tilbake når jeg er alene hjemme. Sambo er ofte på jobb. Han jobber i helsevesenet og er "omringet" av kvinnfolk. Når han snakker om kollegaer blir jeg litt sjalu, selv om jeg vet det er helt uskyldig. Hvorfor har jeg sånn dårlig selvtillit og så dårlige tanker om meg selv?

Det hjelper selvsagt ikke når mamma forteller at jeg kan miste sambo i det lange løp om jeg ikke er flink nok til å ordne leiligheten så den ser nystrøken ut. Og at jeg ikke må være negativ, at jeg må være sånn og sånn osv. Da føler jeg at jeg ikke strekker til. Har lite energi for tida, så leiligheta er vel heller et bomba horehus enn pent og ryddig.

Huff hva skal jeg gjøre for å føle meg bedre? [:o]

1. ikkje høyr p kva mor di seier...dersom mannen din kommenterer dette så tar doke ein prat der du fortel han at du for tida føler at du  ikkje "strekker til" pga graviditeten osv..han som jobber innen helsevesenet vil forstå dette!
2. fra tid til annen får vel dei fleste slike tanker,ihvertfall når ein begynner å legge på seg i ein gravi..det er heilt normalt!!
prøv å snakk med mannen din,han vil nok forstå og forsikre deg om at du er verdens vakreste kvinne som går på jord.
eg pleier å ta meg ien dusj og shine meg litt opp i fine kle( det er jo eit relativt begrep i disse trange-kle-tidene) og sminke deg kanskje det hjelper litt, og for all del påpeik det overfor mannen din slik at må kommentere det! det gjer eg[:D][:D][:D][:D]

Tusen takk for svar. Føler meg litt bedre nå. Ja sambo er faren til babyen. Og han er glad for at vi skal bli foreldre. Forståelsesfull og snill er han også. Jeg har ikke sagt noe om følelsene mine til han. Vet at han bare blir oppgitt pga at det er dumme følelser som er helt grunnløse. Men jeg har dem likevel.. Og det virker som om jeg har større behov for kos og trygghet nå. Så om det hadde vært opp til meg, hadde vi vel stått og klemt hverandre i timesvis. Men det går jo ikke. Han har jo jobben og tenke på, og når han kommer hjem er han sliten og vil se tv eller spille spill. Derfor får jeg så dårlig samvittighet når han tar oppvasken og rydder, sånne ting som jeg bør gjøre nå når jeg er hjemme mens han er på jobb. Men energien min er helt pyton. sikkert pga at jeg nesten ikke får i meg noe mat. Men men.
Takk for svar ivertfall, skal høre på deg og slutte å høre på mamma. Hun mener det godt, men det er mye hun sier som sårer meg. Skal visst ikke være så enkelt å være hormonell [:-]

ORIGINAL: teba

1. ikkje høyr p kva mor di seier...dersom mannen din kommenterer dette så tar doke ein prat der du fortel han at du for tida føler at du  ikkje "strekker til" pga graviditeten osv..han som jobber innen helsevesenet vil forstå dette!
2. fra tid til annen får vel dei fleste slike tanker,ihvertfall når ein begynner å legge på seg i ein gravi..det er heilt normalt!!
prøv å snakk med mannen din,han vil nok forstå og forsikre deg om at du er verdens vakreste kvinne som går på jord.
eg pleier å ta meg ien dusj og shine meg litt opp i fine kle( det er jo eit relativt begrep i disse trange-kle-tidene) og sminke deg kanskje det hjelper litt, og for all del påpeik det overfor mannen din slik at må kommentere det! det gjer eg[:D][:D][:D][:D]

'

Takk for god oppmuntring, kanskje opp-shining kan hjelpe?! Kan prøve å få shine meg opp imorgen og se om det hjelper. Tror ikke jeg tør å si så mye om det til sambo. Da blir han bare oppgitt over meg, tror jeg. Får bare håpe det går over. Men takk for svar. Det hjelper å høre at jeg ikke er alene om dette og at jeg ikke er helt tullerusk.

Her hos oss ser det innimellom ut som om lynet har slått ned... jeg er sykemeldt, så jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke holder huset bedre, men så tenker jeg "søren heller, jeg er SYKEMELDT - det betyr at jeg skal ta det med ro og ikke stresse rundt og slite meg ut på vasking og rydding". Vi har to jenter på hhv 5 og 6 år + hund også, så det er ikke bare mitt og pappaens rot som flyter. Innimellom får jeg litt energi, så da bestemmer jeg meg for et område, f.eks kjøkkenbenken eller badet og vasker der, så tar jeg meg en pause etterpå med noe lystbetont. Prøver å ta hensyn til krabatene i magen samt min egen form, så derfor sitter jeg klar med fluesmekkeren i tilfelle den dårlige samvittigheten skulle tørre å vise seg [:D]

Ja vi kvinner er ikke enkle å bo sammen med[;)]

Kjenner meg igjen i det hele, prøver å si til meg selv at det er jeg som er dum....meeen....ikke alltid like enkelt nei!

Får håpe at det blir bedre etter fødselen......

eg og har det der at eg treng meir omsorg og nærhet mens eg går gravid...trur det er ganske vanlegt

ORIGINAL: Calevi

Her hos oss ser det innimellom ut som om lynet har slått ned... jeg er sykemeldt, så jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke holder huset bedre, men så tenker jeg "søren heller, jeg er SYKEMELDT - det betyr at jeg skal ta det med ro og ikke stresse rundt og slite meg ut på vasking og rydding". Vi har to jenter på hhv 5 og 6 år + hund også, så det er ikke bare mitt og pappaens rot som flyter. Innimellom får jeg litt energi, så da bestemmer jeg meg for et område, f.eks kjøkkenbenken eller badet og vasker der, så tar jeg meg en pause etterpå med noe lystbetont. Prøver å ta hensyn til krabatene i magen samt min egen form, så derfor sitter jeg klar med fluesmekkeren i tilfelle den dårlige samvittigheten skulle tørre å vise seg [:D]

Igår fikk jeg skifta på senga, støvsugd soverommet og tørket støv, og da fikk jeg litt bedre samvittighet. Tror det er lurt å starte med en ting av gangen. Jeg svetta som en gris og pusta som en astmatiker, men fikk da gjort litt. Det hjalp å få litt ros fra sambo også da.
Det er så godt å høre at jeg ikke er fullstendig alene med disse følelsene (se tidligere skrevet). Jeg får heller prøve å utnytte den tida sambo er hjemme og lure til meg litt kos nå og da. Passe på når han setter seg i sofaen og sette meg heeelt inntil [;)]
Og så får jeg prøve å gjøre en ny ting idag, støvsuge stua kanskje og rydde stuebordet pluss lage middag.
Ha en fortreffelig dag alle sammen her inne!!!
Klæm fra mæ [:D]

Er mere nærtagende her også, ja... Ikke akkurat så kjekt å vokse ut av alle buksene etterhvert, se at ansiktet blir rundere, overarmene blir fetere etc. Men, vi har så mye å se fram til, jenter[:D] Og kiloene skal vi få bort etter fødselen (håper det!!!). Sambo skal få mye ros - han er så utrolig flink til å gi meg positive ord[:)] Han gleder seg så masse til dette han også - han er så utrolig god - jeg elsker ham sånn!!!
 Det er jo en del negative tanker, men jeg prøver å tenke positivt... Som nevnt tidligere, så får nok guttene mere hetta hvis vi maser... Jeg kan ikke helt se for meg at sambo vil stikke av fra nurket vårt heller..

åååååå han kan nå berre prøve seg..da SKAL EG PERSONELG GÅ til trondheim og grisebanke han!!!!! (han er broren min da)

Jaaaaaa det må du gjøre da.., men jeg sender nedover rulleskøyter med raketter på til deg, slik at du kan rulle oppover hit i full fart istedenfor å gå - vi får tro at du slipper det!!!!!!

Back
Topp