hjelp;\

Amliee

Andre møte med forumet
I dag har jeg da altså vært til legen. Han sa det at jeg var mellom 6-8 uker gravid. Jeg klarte endelig å huske første mens dag, så funnet ut at jeg er 7 uker på vei.
Men problemet mitt er: har prøvd å hinte litt til mamma om at jeg er gravid. Snakker mye om unge jenter som blir gravide osv. Så fikk jeg svaret: " huff, får nesten vondt i magen jeg, denne byen er jo kjent for at unge jenter får barn så tidlig". Ikke ta det feil, hun mente ikke noe stygt med det, men nå er jeg jo enda mer redd for å fortelle henne om nyheten. Også er jeg redd, vet ikke om jeg skal beholde eller om jeg vil ta det vekk. Og kjenner jeg meg selv rett hadde jeg ikke hatt det særlig bra om jeg hadde gått for å tatt det  vekk. Tenker på at jeg kommer til å skuffe hele familien.
Barn er jo en gave, men likevel. Mødre blir jo alltid litt lei seg eller skuffet når de får høre at datteren på snart 18 år er gravid.
Mange tanker som svirrer i hodet på meg nå, og jeg er fullstendig forvirret. Har så lyst å komme meg på sykehuset for å vite helt sikkert hvor langt jeg er på vei og slikt, men regningene har jo ikke jeg råd til å betale. [:(]
Så, noen som har noen gode råd?

For det første - du betaler ingenting for svangerskapsrelaterte helseting.

For det andre - IKKE ta abort dersom det kun er fordi du ikke vil skuffe moren din.

ORIGINAL: Orly

For det andre - IKKE ta abort dersom det kun er fordi du ikke vil skuffe moren din.

Jeg var selv 18 år når jeg ble gravid!
Mamma ble kjempe glad[:D] Så det er ikke alle mødre som blir lei seg!!
Nå er snuppa mi 2 år... og jeg har aldri angret ett sekund på at jeg fikk henne!!! Hun er det beste som har skjedd meg!!

dessuten er du ikke sååååååååå ung( har hørt mange værre aldre enn snart 18...) og dersom du tror at du greier å ivareta barnet på beste mulige måte finnes det maaange rettigheter som kan hjelpe deg økonomisk( da går jeg ut i fra at du muligens blir enslig forsørger..beklager antagelsen.. d har ingenting med deg å gjøre...) en enslig forsørger har en del økonomiske rettigheter i motsetning til en som ikke er enslig forsørger. Dersom du er i tvil på om hva du vil... snakk med legen din... snakk med helsesøster på helsestasjonen der du bor.. rådgiver på skolen mange her som har taushetsplikt og kan hjelpe deg å lufte tankene.. men valget er og blir ditt... lykke til

Kjenne meg godt igjen der, var 17 år når eg vart gravid. Fant det ut når eg var 5 veke på vei, gjekk to veker til eg tørte å sei da t foreldra mine. Dei vart self. sjokka, men det gjekk seg til. Seie som dei andre over meg, det er berre deg sjølv du skal tenke på når det gjeld abort eller ikkje! Da e din kropp og ditt liv! Mi erfaring er at du kjenner det i deg kva som er rett! Mange rundt meg snakka om abort (bl.a. BF) men innerst inne viste eg at ditta ville eg! Og no sitte eg her med verdens finaste lisje gut og har eit flott liv! Du har so mykje fantastisk i vente, om du bestemm deg for å behalde!

helt enig med denne jeg. ta deg god tid til å tenke deg om det er viktig!
Jeg er 20år selv og moren fikk kjempe sjokk! men når jeg la henne få litt tid, så ble hun kjempe glad[:)]
Trur det er har noe med at de kanskje har opplevd å få barn unge selv og ønsker ikke dette for deres barn?

du kan gjerne sende meg en pm hvis du vil prate med noen?

Godt sagt.

Back
Topp