Hjelp...!

Troublemaker2.0

Forumet er livet
Har fått sterke ibux og paralgin forte på resept av tannlegen min for litt siden.
Men nå som jeg kanskje er gravid så kan jeg ikke bruke ibux lenger. Kan jeg bruke paralgin forte da?? Disse to er det eneste som fungerer på smertene mine.. Blir bare snakk om en eller to til sammen i dag og i morgen. Skal til tannlegen på fredag.
Orker ikke miste igjen, men smertene kan bli uutholdelig.. Er så jeg har lyst å ta livet mitt når det er på det verste!..
Huff hva gjør jeg..? Kan jeg ta paralgin hvis det blir for ille, eller risikerer jeg å miste? Er bare 4 uker på vei...

Tros ikke Paralgin Forte er noe særlig heldig å ta hvis du er gravid nei.

men på pakningsvedlegget på ibux så står det at man ikke skal ta når man er gravid, det står det ikke på paralgin forte..
er ikke vanlig ibux, men sterke ibux jeg har fått på resept..
i paralgin forte er det jo paracetamol ikke farlig i seg selv, men er noen hjelpestoffer jeg ikke vet om er farlig..

Jeg fikk paralgin forte (stikkpiller) hos legen da jeg var gravid (i tilfelle gallesteinsanfall) så jeg tror at du KAN bruke det, men bare hvis du MÅ...
Jeg slapp heldivis å bruke det da...

ORIGINAL: MercedesBærta

Jeg fikk paralgin forte (stikkpiller) hos legen da jeg var gravid (i tilfelle gallesteinsanfall) så jeg tror at du KAN bruke det, men bare hvis du MÅ...
Jeg slapp heldivis å bruke det da...

åh takk.. det var godt å høre.. da er det iallefall ikke farlig med en eller to. da ville ikke legen skrevet det ut til deg.
Tar det selvfølgelig bare hvis det blir absolutt nødvendig.

Paralgin Forte inneholder en kombinasjon av kodein og paracetamol (paracet). Kodeinen blir omdannet  i leveren til morfin, som gir smertestillende effekt. Det er ikke vist noen data på hvor gravide har brukt paralgin forte på at det kan gi fosterskade. Ved langvarig bruk under svangerskap så er det fare for avhengighet hos barnet og abstinenser. Så det burde gå fint å bruke tablettene siden det er et engangstilfelle og du følger tannlegens anvisning. Men det kan kansje være en ide å ringe legevakten å høre hva de sier først.

Back
Topp