Hjelp

dorothy91

Forelsket i forumet
Lille blir straks 12 uker og har i det siste blitt voldsom utilpass når hun får mat. Skriker og skriker, ofte gjennom halve flaska før det gir seg. Hun har mye vondt i magen, mye luft og bæsjer mye, gjerne med slim (det gjorde hun ikke før). Hun er flaskebarn, bruker HiPP men har prøvd både NAN og Semper Allomin.

Hun har generelt mye ubehag gjennom en dag, sover veldig urolig og gulper/spyr opp mat hele tiden. Hun følger ikke sin egen kurve vektmessig lenger heller. Kan høre at hun av og til får mat opp igjen i halsen som hun svelger igjen, gråter gjerne etterpå. Hun surkler mye i nesen, hoster og nyser mye (er ikke syk), og hikker ofte.

Har forsøkt å bruke forskjellig type flasker, men MAM med løs bunn (antikolikk) er de eneste hun tar. Vi har vært hos kiropraktor og jeg masserer henne daglig. Har prøvd å gi henne mat delvis sittende, men fortsatt problemer. Sukkervann virker ikke, bli bært på magen virker ikke, og generelt ingenting som ser ut til å ha noe særlig for seg. Nå skriker hun dagen lang og jeg er ved å bli gal i hodet.

Ikke kan jeg hjelpe henne, ingenting jeg gjør ser ut til å virke. Jeg kan se den stakkars kroppen ha det vondt, og jeg blir fortvilet av det. Og så er jeg sliten og trøtt, på siste reserve. Har noen råd? Jeg mistenker sterkt at det er refluks, men lege vil ikke utrede så lenge det ikke er snakk om avmagring.

Har lest mye om Aloe vera jus til de små, har noen erfaring med dette? Eller andre tips? Desperat etter å få hjulpet henne (og meg).
 
Min drev på med det samme, han var og småforkjølet, men pustet fint gjennom nesten, så tenkte ikke noe mer på det. Men han var velsig utilpass ved mating, gråt, gulpet og det var mye slim. Ville ikke sove på dagen, kunne ikke sove selv, mating var ett mareritt, han gulpet opp alt han fikk i seg, så kunne ikke ligge flatt, hørtebhan svelget hele tiden, og jeg tenkte og reflux, men tenkte å drøye legen litt for å se om det bedret seg av seg selv da han enda var liten. Men etter 7 uker orket jeg ikke mer. Så jeg tok nestesugeren (den du selv suger i enden på), for å sjekke om det var mer snørr enn jeg trodde og det var det. Det kom helt sykt store mengder snørr og slim, som sikkert lå sånn halvveis ned i halsen. Og etter jeg fikk opp snørr og slim, ble alt huffhuff ved spising borte og han gulper mindre og ikke noe slim i gulpen. Han kan sove selv dsg og natt, og han kan sove i fler timer i strekk, tidligere måtte jeg gå med han i bæresele for å få han til å sove, og gå med i sele i 6 timer hver dag var ganske slitsomt, men det var det eneste stedet han sov!
Verdt å prøve selv om det sikkert kan være noe annet og. Mangle sliter med å få ut noe med nesesugeren, så pass på å holde den riktig så du suger ut den som ligger nede i nese/hals og ikke treffer neseveggen for da kommer det jo ikke noe :)
Er snørra veldig hard og tykk så tar du bare salvannspray først også etter 30sek er det klart for å suge ut! Det er helt gull her hjemme :)
 
Last edited:
Jeg har ikke erfaring med mme. Men kan det være at babyen reagerer allergisk på mme (kumelk)?
Jeg ville ha sjekket det hos lege eller helsesøster.
 
Vi kjenner oss igjen! Min jente fikk NAN Ha og veldig plaget med vont. På d verste var vi våken i to døgn. Behandling hjalp litt men d kom tilbake. Bleien va slimete og militærgrønn. Vi dro til legeb og fikk beskjed om å bytte mme til en uten melkeprotein! Vi fikk et nytt liv! Hun har ikke vondt! Bleien ble raskt anneledes, og hun begynnte å sove om natta. Melken får man på apotek, og man kan søke helfo om å få den på blå resept. Legen sier slik allergi ikke er varig. Verdt et forsøk. Vårt liv ble så mye bedre!
 
Back
Topp