Hjelp:(

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hva gjør en når den lille nekter å spise? Har mageknip (tror jeg), skreket i ett par timer og har ikke spist på ca 5:(

Om du ammer, kan det være øking? Det fører ofte til kaving ved puppen, og skriking. Er det mageknip så forsøk å forsiktig massere magen, med klokka. Eventuelt et varmt bad. Om lille ikke spiser, så pass på at det er tissebleier, og at lille ikke blir slapp. Ville og heller ringt lege, om du er veldig usikker. Ikke så lenge siden du fødte, om jeg husker rett?

Om du ammer, kan det være øking? Det fører ofte til kaving ved puppen, og skriking. Er det mageknip så forsøk å forsiktig massere magen, med klokka. Eventuelt et varmt bad. Om lille ikke spiser, så pass på at det er tissebleier, og at lille ikke blir slapp. Ville og heller ringt lege, om du er veldig usikker. Ikke så lenge siden du fødte, om jeg husker rett?
Nei, hun er bare 4 dager:( Samme greia på sykehuset, men natt til i dag gikk det helt fint hjemme. Dagen gikk og veldig bra frem til hun fikk mageknip og to påfølgende bleier med diaré. Har prøvd sukkervann til ingen nytte. Er bekymret siden det nå er 6 timer siden hun spiste:( Vet jeg kan ringe helsestasjonen, men det er ikke før i morgen tidlig:(

Nei, hun er bare 4 dager:( Samme greia på sykehuset, men natt til i dag gikk det helt fint hjemme. Dagen gikk og veldig bra frem til hun fikk mageknip og to påfølgende bleier med diaré. Har prøvd sukkervann til ingen nytte. Er bekymret siden det nå er 6 timer siden hun spiste:( Vet jeg kan ringe helsestasjonen, men det er ikke før i morgen tidlig:(
Kan du ikke ringe føden, og snakke med en barnepleier? Fikk beskjed om at vi kunne det i 6 uker etter fødsel

Ring sykehuset kjære du ❤ Du skal ikke trenge å sitte med dette :-) De kan ta henne inn å se på henne om de vil det :-) Hun er så lita enda, så det Synes jeg du skal gjøre.

Kan du ikke ringe føden, og snakke med en barnepleier? Fikk beskjed om at vi kunne det i 6 uker etter fødsel
Tusen takk for tipset! Fikk ikke den beskjed her, men ringte de likevel. Ikke bra at hun nå ikke har spist på 6 timer, men hun har hatt gode måltider ila dagen og fått sukkervann. Fikk beskjed om å prøve å amme når hun våknet igjen og eventuelt "fore" henne med sprøyte av det jeg har pumpet ut. Ble det ikke endring, så måtte jeg ta turen til Helsestasjonen når den åpner.
Fy søren...dette mammagreiene er IKKE enkelt:(

Tusen takk for tipset! Fikk ikke den beskjed her, men ringte de likevel. Ikke bra at hun nå ikke har spist på 6 timer, men hun har hatt gode måltider ila dagen og fått sukkervann. Fikk beskjed om å prøve å amme når hun våknet igjen og eventuelt "fore" henne med sprøyte av det jeg har pumpet ut. Ble det ikke endring, så måtte jeg ta turen til Helsestasjonen når den åpner.
Uff, nei det er ikke enkelt. Man blir så uendelig glad i disse små, og derfor stadig bekymret. Du får stole på mammahjertet ditt, så går det som oftest best ❤️ Det er du som kjenner når du må ha hjelp, eller når du kan prøve å finne løsningen selv. Masse lykke til

Åh, jeg får så vondt av deg. Du har virkelig ikke fått en lett start med mating av lillemor.. Jeg håper resten av natten går bra og at dagen i morgen blir bedre ❤️ her ligger jeg våken med min 10-timers gamle klump som bare brekker seg og er kvalm stakkar. Ikke lett å sove da..får helt vondt av han :(

Åh, jeg får så vondt av deg. Du har virkelig ikke fått en lett start med mating av lillemor.. Jeg håper resten av natten går bra og at dagen i morgen blir bedre ❤️ her ligger jeg våken med min 10-timers gamle klump som bare brekker seg og er kvalm stakkar. Ikke lett å sove da..får helt vondt av han :(

Så fælt! Ligger med ei her som har vært like kvalm siden hun kom tirsdags kveld . Måtte ty til mme i kveld da hun har gått ned for mye. Jeg ligger med spinalhodepine og har sovet ca 3-4 timer siden natt til tirsdag. Føler med dere og skriver under på at dette ikke er lett. Men Gud så forelska man blir i dette vesenet! Gode klemmer til flinke mammaer!

Huff føler så med deg, er jammen ikke enkelt. Min kaver endel med brystet, jeg må putte en finger i munnen hans, så han begynner å suge, så kan jeg raskt bytte over til puppen. Men det har du kanskje prøvd? Ellers ville jeg kjøpt inn enten pumpe, så kan du gi på flaske eller kopp om det er vanskelig å koble henne på. Evnt ferdigblandet nan, som du kan supplere med.

Hos oss har det hjulpet med 10 dråper miniform fra apoteket før måltidet, og babymassasje. Det har fått knust luft boblene, og massasje ga gode prompelyder fra lille :laughing002

Ååå sånn hadde sønnen min det fordi han hadde fått i seg så mye fostervann ol.
Og når jeg prøvde å si i fra til ene pleieren på sykehuset så var det nei nei du må legge han til men, han bare spudde, og brakk seg. Kom opp mye slim å greier. IKKE før hun fikk se det selv trodde hun på en 3 barns mammas ord, og sa ok bare la han komme seg :rolleyes:
Det var helt grusomt å se han ha det sånn:(

Så lurt at du ringte føden! Da har dere fått laget en plan du kan følge, det er alltid godt med en plan!
Mammagreiene er ikke lett, nei. Nå i starten er det så mye å venne seg til for både liten og stor! De første 6 ukene er unntakstilstand. Men etter det er det et ganske tydelig skille og det blir harmoni, bedre netter, bedre måltider osv, da har ting fått gått seg til litt og du er tryggere. Jeg synes det hjelper å vite at kaoset ikke skal vare for bestandig!
Klem til deg <3

Sender deg en god klem og vit at du ikke er alene :Heartred Her har lille en tendens til å sovne mens han spiser,for så å våkne til og skrike leeenge... Det er SÅ slitsomt,men husk at du er den beste mammaen i verden for din lille, og alt går seg til. Det finnes hjelp å få!:cat:

Tusen takk alle sammen❤️
Var innom helsestasjonen og der er absolutt ingenting gale. Hvorfor hun gjør som hun gjør er et mysterie. Løsningen er å ha pumpet melk i bakhånd og bruke sprøyte for at hun skal få det i seg. Fikk i henne litt mat på den måten i 3 tiden i natt. Måtte gjøre det samme i 8 tiden i morges, men når jeg bøyde meg over for å fylle sprøyte nr 3 så festet hun seg på puppen:o forstå det den som kan. Har fått til å amme resten av dagen og har bare sykt såre brystvorter, men det har vel vi alle. Bruker purelan, men kjennes ikke som om det fungerer noe særlig.

Åh, hørtes ikke godt ut:( Håper det gir seg snart❤️

Hos oss har det hjulpet med 10 dråper miniform fra apoteket før måltidet, og babymassasje. Det har fått knust luft boblene, og massasje ga gode prompelyder fra lille :laughing002

Ååå sånn hadde sønnen min det fordi han hadde fått i seg så mye fostervann ol.
Og når jeg prøvde å si i fra til ene pleieren på sykehuset så var det nei nei du må legge han til men, han bare spudde, og brakk seg. Kom opp mye slim å greier. IKKE før hun fikk se det selv trodde hun på en 3 barns mammas ord, og sa ok bare la han komme seg :rolleyes:
Det var helt grusomt å se han ha det sånn:(
Hm...har ikke hørt om miniform før, men skal få fatt i det om hun fortsetter å være like dårlig i magen. Tusen takk for tips❤️

Ta deg en tur til helsestasjonen. Fredager er åpen helsestasjon. Da er det bare å komme når som helst :)
Var innom og snakket med både jm og helsesøster i dag. Alt virker "normalt", men det gjør det ikle enklere. Mangel på søvn gjør at jeg og føler meg nedfor og lei meg for at jeg gjør dette alene. Hadde vært så mye bedre å ha noen å dele dette med. Men, vet og at det blir bedre og jeg ville aldri endret resultatet for alt i livet.

Sender deg en god klem og vit at du ikke er alene :Heartred Her har lille en tendens til å sovne mens han spiser,for så å våkne til og skrike leeenge... Det er SÅ slitsomt,men husk at du er den beste mammaen i verden for din lille, og alt går seg til. Det finnes hjelp å få!:cat:
Er det samme her når hun tar brystet. Er en evighetsamming med sykt såre brystvorter. Sender en god klem tilbake❤️

Back
Topp