Hva gjør en når den lille nekter å spise? Har mageknip (tror jeg), skreket i ett par timer og har ikke spist på ca 5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, hun er bare 4 dagerOm du ammer, kan det være øking? Det fører ofte til kaving ved puppen, og skriking. Er det mageknip så forsøk å forsiktig massere magen, med klokka. Eventuelt et varmt bad. Om lille ikke spiser, så pass på at det er tissebleier, og at lille ikke blir slapp. Ville og heller ringt lege, om du er veldig usikker. Ikke så lenge siden du fødte, om jeg husker rett?
Kan du ikke ringe føden, og snakke med en barnepleier? Fikk beskjed om at vi kunne det i 6 uker etter fødselNei, hun er bare 4 dagerSamme greia på sykehuset, men natt til i dag gikk det helt fint hjemme. Dagen gikk og veldig bra frem til hun fikk mageknip og to påfølgende bleier med diaré. Har prøvd sukkervann til ingen nytte. Er bekymret siden det nå er 6 timer siden hun spiste
Vet jeg kan ringe helsestasjonen, men det er ikke før i morgen tidlig
![]()
Signerer! Du blir satt til nyfødtintensiven tenker jeg, de tar også inn til kontroll om behov.Kan du ikke ringe føden, og snakke med en barnepleier? Fikk beskjed om at vi kunne det i 6 uker etter fødsel
Ring sykehuset kjære du ❤ Du skal ikke trenge å sitte med detteNei, hun er bare 4 dagerSamme greia på sykehuset, men natt til i dag gikk det helt fint hjemme. Dagen gikk og veldig bra frem til hun fikk mageknip og to påfølgende bleier med diaré. Har prøvd sukkervann til ingen nytte. Er bekymret siden det nå er 6 timer siden hun spiste
Vet jeg kan ringe helsestasjonen, men det er ikke før i morgen tidlig
![]()
Tusen takk for tipset! Fikk ikke den beskjed her, men ringte de likevel. Ikke bra at hun nå ikke har spist på 6 timer, men hun har hatt gode måltider ila dagen og fått sukkervann. Fikk beskjed om å prøve å amme når hun våknet igjen og eventuelt "fore" henne med sprøyte av det jeg har pumpet ut. Ble det ikke endring, så måtte jeg ta turen til Helsestasjonen når den åpner.Kan du ikke ringe føden, og snakke med en barnepleier? Fikk beskjed om at vi kunne det i 6 uker etter fødsel
Uff, nei det er ikke enkelt. Man blir så uendelig glad i disse små, og derfor stadig bekymret. Du får stole på mammahjertet ditt, så går det som oftest bestTusen takk for tipset! Fikk ikke den beskjed her, men ringte de likevel. Ikke bra at hun nå ikke har spist på 6 timer, men hun har hatt gode måltider ila dagen og fått sukkervann. Fikk beskjed om å prøve å amme når hun våknet igjen og eventuelt "fore" henne med sprøyte av det jeg har pumpet ut. Ble det ikke endring, så måtte jeg ta turen til Helsestasjonen når den åpner.
Fy søren...dette mammagreiene er IKKE enkelt![]()
Åh, jeg får så vondt av deg. Du har virkelig ikke fått en lett start med mating av lillemor.. Jeg håper resten av natten går bra og at dagen i morgen blir bedreher ligger jeg våken med min 10-timers gamle klump som bare brekker seg og er kvalm stakkar. Ikke lett å sove da..får helt vondt av han
![]()

Åh, jeg får så vondt av deg. Du har virkelig ikke fått en lett start med mating av lillemor.. Jeg håper resten av natten går bra og at dagen i morgen blir bedreher ligger jeg våken med min 10-timers gamle klump som bare brekker seg og er kvalm stakkar. Ikke lett å sove da..får helt vondt av han
![]()
Så lurt at du ringte føden! Da har dere fått laget en plan du kan følge, det er alltid godt med en plan!Tusen takk for tipset! Fikk ikke den beskjed her, men ringte de likevel. Ikke bra at hun nå ikke har spist på 6 timer, men hun har hatt gode måltider ila dagen og fått sukkervann. Fikk beskjed om å prøve å amme når hun våknet igjen og eventuelt "fore" henne med sprøyte av det jeg har pumpet ut. Ble det ikke endring, så måtte jeg ta turen til Helsestasjonen når den åpner.
Fy søren...dette mammagreiene er IKKE enkelt![]()
Her har lille en tendens til å sovne mens han spiser,for så å våkne til og skrike leeenge... Det er SÅ slitsomt,men husk at du er den beste mammaen i verden for din lille, og alt går seg til. Det finnes hjelp å få!
Åh, hørtes ikke godt utÅh, jeg får så vondt av deg. Du har virkelig ikke fått en lett start med mating av lillemor.. Jeg håper resten av natten går bra og at dagen i morgen blir bedreher ligger jeg våken med min 10-timers gamle klump som bare brekker seg og er kvalm stakkar. Ikke lett å sove da..får helt vondt av han
![]()
Hm...har ikke hørt om miniform før, men skal få fatt i det om hun fortsetter å være like dårlig i magen. Tusen takk for tipsHos oss har det hjulpet med 10 dråper miniform fra apoteket før måltidet, og babymassasje. Det har fått knust luft boblene, og massasje ga gode prompelyder fra lille
Ååå sånn hadde sønnen min det fordi han hadde fått i seg så mye fostervann ol.
Og når jeg prøvde å si i fra til ene pleieren på sykehuset så var det nei nei du må legge han til men, han bare spudde, og brakk seg. Kom opp mye slim å greier. IKKE før hun fikk se det selv trodde hun på en 3 barns mammas ord, og sa ok bare la han komme seg
Det var helt grusomt å se han ha det sånn![]()
Var innom og snakket med både jm og helsesøster i dag. Alt virker "normalt", men det gjør det ikle enklere. Mangel på søvn gjør at jeg og føler meg nedfor og lei meg for at jeg gjør dette alene. Hadde vært så mye bedre å ha noen å dele dette med. Men, vet og at det blir bedre og jeg ville aldri endret resultatet for alt i livet.Ta deg en tur til helsestasjonen. Fredager er åpen helsestasjon. Da er det bare å komme når som helst![]()
Er det samme her når hun tar brystet. Er en evighetsamming med sykt såre brystvorter. Sender en god klem tilbakeSender deg en god klem og vit at du ikke er aleneHer har lille en tendens til å sovne mens han spiser,for så å våkne til og skrike leeenge... Det er SÅ slitsomt,men husk at du er den beste mammaen i verden for din lille, og alt går seg til. Det finnes hjelp å få!
![]()