Hjelp

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Jeg er 13+6 og har kjent kvalme egentlig fra rundt 5. uke. Men nå er det helt ekstremt. Går ut over matlyst og jeg reagerer på lukt, tig jeg ser, enkelte ord jeg leser, lyder. Blir kvalm av alt mulig. Synes det er veldig kjipt siden jenta mi på 20 mnd trenger litt leketid med mamman sin.

Tips til hva jeg kan spise til middag, evt noe som hjelper på kvalmen. Bruker akupressur armbåndene daglig, men tok de dessverre på meg alt for sent i dag. :(

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt noe tabletter mot kvalme siden det har vart så lenge! Jeg var akkurat sånn, men i bare 2 uker og tok ikke noe, men vurderte det sterkt i slutten der! :/ Det ga seg før jeg rakk å kjøpe det heldigvis. Men som legen min sa til meg "det er bedre å ta tabletter for det enn å ikke få i deg noe særlig med mat!"

Hos meg har sjokomelk, lakris og solo vært best.. Har funnet ut at feks tomat kan forårsake oppkast lang tid i etterkant, så det holder jeg meg unna! Vet mange har effekt av ingefær, enten kokt som te eller i tablett/kapselform.. Har hatt kvalme/oppkast i alle tre svangerskapene, har det fremdeles nå, 16 uker på vei i morgen.. :-( Hos meg blir kvalmen verre hvis jeg er veldig sliten eller stresser..
Håper det gir seg hos deg snart!

Back
Topp