Hjelp!!

lykkeliten8889

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har tidligere ikke skrevet så mye her inne, men nå trenger jeg hjelp!
Lillemor er en drøm å legge, på dagtid og etter måltid på natten er det bare å legge henne ned så sovner hun selv.. Men, når hun skal legge seg for kvelden er det et sant helvete.. Hver bidige kveld! Bruker 30-60 min å få henne til å sovne, noe som ikke er helt optimalt siden hun og broren deler rom.. Vi føler vi har forsøkt alt, legge tidligere, senere, mer mat, mindre mat, bare grøt, bare flaske, begge deler osv..

Noen som har noen tips?

Har dessverre ikke så veldig mange tips! Men har har vi det omvendt! Han er kjempe grei å legge på kvelden, men på dagtid kan han være ett monster :p jeg har prøvd å legge han tidligere, senere og mange andre ting, det eneste som kan fungere innemellom er å amme han i søvn!
Hvis du ammer kan du jo prøve på å legge h*n og amme i senga! Det har fungert litt her!

Hun her er også en drøm å legge, men hadde en drøy halvannen uke som hun var vanskelig. Vi bare fortsatte med vår vanlige rutine, men tok oss ekstra god tid siden vi kunne regne med surr og bråk en times tid. Vi fortsatte som før fordi det sto i en eller annen babybok at man ikke burde tulle med gode rutiner bare fordi baby er vrang en kveld eller ti. Dessuten er jo som kjent alt bare en fase. Regner med at denne blide perioden også er en fase, og at vi går mot mer grinete tider igjen om ikke lenge :P Det gav seg av seg selv til slutt. Kanskje storebror skal få sove et annet sted den tiden det står på?

Skulle gjerne latt han sove et annet sted hadde vi hatt plass til det. Han ser på sengen vår som en lekeplass dessverre, så han sovner aldri der.
Hadde det enda vært en fase og hadde det vært greit nok, men hun har vært sånn siden fødsel :p

Vi har litt samme problem. Men hun er blitt mye bedre! På dagtid og etter nattmat er deg ingen problem, men kveldene kan være en kamp. Vil tro det er fordi hun vet at hun blir der!

Vi fortsetter med samme rutiner. Noen ganger er det stille etter 5-10 min andre 30 min. Vi går inn og gir henne tutten og blir hun heeelt hysterisk roer vi henne og legger ho ned igjen og begynner "på nytt". Håper det bedres etterhvert!

Vi hadde samme problem en periode da han var litt over 3 mnd. i 7-10 dager ville han ikke sovne! Vi brukte 3-6 timer på å legge ham! Holdt på å gi opp, men så plutselig snudde det og han gikk tilbake til å sovne igjen. Håper det går over for deg også :)

Bruker fort 30-60min på leggingen her å, men legger til ca samme tid hver kveld. Legger oss i senga å ammer henne, av til spiser hun til hun sovner, men innemellom blir hun bare liggende å tulle, så da tar jeg bare å legger henne oppi nestet/senga hvor hun ofte bare ligger å sparker og babler med seg selv, da går jeg ut og venter til jeg evt hører sutring/grining før jeg går inn igjen å gir henne mer pupp, da er hun som oftes rolig og spiser til hun sovner. Eller så har hun sovnet av seg selv etter at jeg har gått ut av rommet :)

Back
Topp