Hjelp!

Lykke :)
 
Hurra!! :D da kan skuldrene senkes!? :) Nyt resten av svangerskapet <3
 
Jeg skal på samme UL i morgen. Fikk du noen tall eller bare sa de at det ser fint ut? Tok UL lang tid?
 
Jeg skal på samme UL i morgen. Fikk du noen tall eller bare sa de at det ser fint ut? Tok UL lang tid?

Tok litt tid fordi han/hun lå litt vanskelig til. Først ville hun at vi skulle komme tilbake om noen dager, men så fikk hun tatt alle mål.

CRL var 49mm
og sjansen for downs (basert på UL og blodprøver) så var det 1 / 100 0000 eller noe sånt. Ekstremt liten ø.
 
Tok litt tid fordi han/hun lå litt vanskelig til. Først ville hun at vi skulle komme tilbake om noen dager, men så fikk hun tatt alle mål.

CRL var 49mm
og sjansen for downs (basert på UL og blodprøver) så var det 1 / 100 0000 eller noe sånt. Ekstremt liten ø.


Takk for svar! Utrolig spent på morgendagen:) Etter mine beregninger er jeg da11+5.

Har av en eller annen grunn UL mandag også så da har vi en Back up om de ikke finner utav det i morgen.
 
Spørsmål! Vet så lite om sånt her.
Er det pga alder man får en sånn test? Eller er det en sykdom som gjør det? :)

Fantastisk at det ser bra ut btw :D
 
Så bra at alt ser fint ut! :)
 
Spørsmål! Vet så lite om sånt her.
Er det pga alder man får en sånn test? Eller er det en sykdom som gjør det? :)

Fantastisk at det ser bra ut btw :D

I Norge er det vanligvis pga alder. Med meg er det en kombinasjon av høy alder og medisinbruk pga sykdom som gjør at jeg tar den.

I andre land - får alle tilbud om å ta testen.
 
Spørsmål! Vet så lite om sånt her.
Er det pga alder man får en sånn test? Eller er det en sykdom som gjør det? :)

Fantastisk at det ser bra ut btw :D

Alle som er fylt 38 år får tilbud om UL i ca uke 11-14 for å se om det kan være kromosomfeil. Hvis man også har fått et barn med kromosomfeil eller man er disponert for det, har en rett på slik ultralyd.

Siden mange velger privat ul i ca uke 12, så blir jo dette sjekket automatisk.
 
Spørsmål! Vet så lite om sånt her.
Er det pga alder man får en sånn test? Eller er det en sykdom som gjør det? :)

Fantastisk at det ser bra ut btw :D

Nei, er vanlig rutine her, men ikke lov i Norge (de vil ikke ha et selekteringssamfunn).
Møtte en norsk lege i går som sa at må får en mye mer presis termin ved å fastsette den i uke 11 og 12 og ikke uke 18-20 som i Norge.

Jeg er 31 år, så ikke akkurat gammel ;)
 
så deilig at alt var bra! glad på dine vegne <3
 
lite spørsmål: var ultralyden innvendig eller utvendig..?
 
Så bra at alt var fint med den lille :D Da jeg var på ul på onsdag sjekket de det også. Ikke at det var noen spesiell grunn, men de gjør det vel sikkert bare uansett om man først er der :)
 
Back
Topp