Hjelp!

treningstrusa

Glad i forumet
Marsboerne2017
Var på do i sta og oppdaget at jeg blør! :( Det var friskt blod, ikke veldig mye. Det har sluttet å blø foreløpig. Hva Gjør jeg nå? Skal jeg ringe lege nå? Jeg er (forhåpentligvis) i uke 5 straks...

Det er ikke noe gøy.., men mange opplever å blø i svangerskapet uten at det er grunn til bekymring og at det er farlig.. Du får nå bare føle på det selv.. klarer du ikke å slappe av og ønsker å sjekke, så gjør du det..❤️

Håper alt er bra! klem <3

Jeg har blødd i litt over en uke nå. Det er ikke mye, men sånn at jeg føler jeg må bruke innlegg hele tiden. Var hos legen i stad, og hun sa det er mange som blør litt i løpet av svangerskapet, særlig i starten. Hun sa også at hvis det hadde vært abort så hadde jeg mest sannsynlig blødd mye mer og hatt masse smerter nederst i magen. Men de tok en blodprøve for å måle hcg-nivået. Også skal jeg tilbake på mandag for å måle igjen for å se om det stiger eller synker. Jeg syns at hvis det begynner igjen og du tenker mye på hva det kan være, så skader det ikke og dra til legen og sjekke hcg-nivået bare for å roe seg ned litt. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig, hverken for meg eller deg :)

Takk! Jeg får ringe legen i morgen og be om en sjekk.. orker ikke gå lenge og vente..

Jeg har blødd i litt over en uke nå. Det er ikke mye, men sånn at jeg føler jeg må bruke innlegg hele tiden. Var hos legen i stad, og hun sa det er mange som blør litt i løpet av svangerskapet, særlig i starten. Hun sa også at hvis det hadde vært abort så hadde jeg mest sannsynlig blødd mye mer og hatt masse smerter nederst i magen. Men de tok en blodprøve for å måle hcg-nivået. Også skal jeg tilbake på mandag for å måle igjen for å se om det stiger eller synker. Jeg syns at hvis det begynner igjen og du tenker mye på hva det kan være, så skader det ikke og dra til legen og sjekke hcg-nivået bare for å roe seg ned litt. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig, hverken for meg eller deg :)

Tusen takk for svar! Nå ble jeg litt beroliget. Jeg har foreløpig ingen smerter så trøster meg med det!

Tenker som de andre skriver. Ring legen i morgen og få tatt en blodprøve :)

Da har jeg ringt.. fikk bare beskjed om å vente og ta det med ro... Var visst vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet. :confused:
Jeg blør fortsatt så dette ser jeg mørkt på nå!
Vente vente...:(

Syntes det var dårlig hvis de ikke kunne ta deg inn for å ta hcg prøve i hvertfall!:/

Det synes jeg og.. Det var visst stor pågang og liten bemanning denne uka.. Hvis jeg skulle blø mye og få mensensmerter så var det visst mest sannsynlig en SA.

Huff! Lykke til hvertfall! Håper virkelig blødning stopper opp, og det er helt uskyldig❤

Jeg blødde mye i starten, og fikk ikke noe hjelp jeg heller. Hvor langt er du på vei? Jeg var inne til tidlig ul ganske tidlig for å se om vi kunne se hjertet banke. Det måtte bli privat-ul, og 1000 kr, men veldig verdt det da jeg hadde hatt flere blødninger og ikke klarte roe meg med at det er vanlig. Håper det går bra! ❤

Er det blødning med mye frisk, brunt og klumpete blod ville jeg trodd det var en SA.. Da jeg hadde det jeg var nesten 6 uker på vei, var jeg ikke i tvil.
Har du ikke smerter og det bare er litt blod er det bare å se det an. Legen kan ikke stoppe SA en uansett :(
Men krysser fingrene for deg :)

Jeg blødde mye i starten, og fikk ikke noe hjelp jeg heller. Hvor langt er du på vei? Jeg var inne til tidlig ul ganske tidlig for å se om vi kunne se hjertet banke. Det måtte bli privat-ul, og 1000 kr, men veldig verdt det da jeg hadde hatt flere blødninger og ikke klarte roe meg med at det er vanlig. Håper det går bra! ❤

Er 5+0 i morgen forhåpentligvis. Takk for tips, skal nok vurdere å bestille meg en slik UL!

Så lenge du ikke har smerter så kan det være bare en helt uskyldig blødning. Selv hadde jeg store smerter da jeg hadde en SA for noen år siden.
Masse lykke til :) det går nok bra :)

Back
Topp