Hjelp!

Bkno4432572

Andre møte med forumet
For og gjøre en lang historie kort (er 11+5), har jeg delvis blød og spottet siste uken. Var ikke nødvendig med bind da det bare kom når jeg var på do. (Friskt i minnet en SA i januar, så bekymringene kom). Skal sies at jeg ikke har hatt noe smerter heldigvis. Bestilte legetime igår for sikkerhetsskyld. Men legen mente det ikke var noe. Målte hb og tok urin-stix som da hadde utslag på blod og 1+ på leukocytter. Hun på labratoriet ringte inn til legen siden hun ville ta en dyrkning, men legen mente det ikke var nødvendig. Nå sitter jeg og tenker og bekymrer med litt for UVI, som videre kan gå opp til nyrene over lengre tid.
Itilegg har jeg fått vite at legen skal måle livmoren i forhold til hvor langt du er på vei, det har hun aldri gjort?! Hun har bare gått utfra hva jeg har regnet (klarer ikke huske helt eksakt dag siste mens var). Flere som har opplevd det, virker som hun lar det ligge til den ordinære ul?

Legen min målte ikke livmoren min, han bare kjente etter den med hendene..
Jeg spottet også slik som du, (kun på do på papiret) i uke 6 -7 uten smerter.. det er sikkert helt ufarlig!
Hadde også litt utslag på urinen, og hun sendte min til dyrking.. men hun ringte meg aldri så regner med det ikke var noe gale :s

Okei. Hun kjente ikke på meg før igår faktisk.
Får håpe det ikke var noe galt☺ er nok kanskje jeg som tenker for mye. Men har ei venninne som gikk med uvi, helt uten smerter når hun var på do og slikt. Det ble til slutt nyrebekkenbetennelse og endte på sykhuset i to uker for å få det bort, siden ikke legene hadde gjort noe fra starten av.. Trodde aldri det skulle være så mye bekymringer ved graviditet☺ :p

For og gjøre en lang historie kort (er 11+5), har jeg delvis blød og spottet siste uken. Var ikke nødvendig med bind da det bare kom når jeg var på do. (Friskt i minnet en SA i januar, så bekymringene kom). Skal sies at jeg ikke har hatt noe smerter heldigvis. Bestilte legetime igår for sikkerhetsskyld. Men legen mente det ikke var noe. Målte hb og tok urin-stix som da hadde utslag på blod og 1+ på leukocytter. Hun på labratoriet ringte inn til legen siden hun ville ta en dyrkning, men legen mente det ikke var nødvendig. Nå sitter jeg og tenker og bekymrer med litt for UVI, som videre kan gå opp til nyrene over lengre tid.
Itilegg har jeg fått vite at legen skal måle livmoren i forhold til hvor langt du er på vei, det har hun aldri gjort?! Hun har bare gått utfra hva jeg har regnet (klarer ikke huske helt eksakt dag siste mens var). Flere som har opplevd det, virker som hun lar det ligge til den ordinære ul?

Veldig viktig å få avdekket uvi i svangerskap ihvertfall - min ble sendt til dyrking, og ble satt på antibiotika 1 uke etterpå. En ting er at det kan gå opp til nyrene men UVI som gravid kan bl.a, føre til premature rier, så det var viktig å få tatt. Jeg var ferdig med kuren min nå på torsdag og må tilbake neste uke for ny urinprøve. Jeg har hatt uvi helt uten symptomer!

De skal vel ikke måle livmoren men mange leger tar GU og kjenner om livmora størrelse passer med antall uker. Det husker jeg de gjorde ved det første svangerskapet mitt. Også under ene graviditeten som endte i SA. Denne gangen var jeg ukentlig inn på UL så da var det ikke behov for å sjekke å annet vis. Jordmor målte derimot symfysemål på første jordmortime nå på tirsdag. Dette gjøres på annen måte enn det legen gjorde på første svangerskapskontroll i det første svangerskapet.

Ja er det jeg og har vært borti, og hun på labratoriet var og overasket (uten at hun sa det direkte) at legen mente det ikke var no vits og dyrke urinprøven og heller ingen tablettkur

Jeg har hatt blødninger av og på siden uke 6 (er uke 15+1 nå).
Spotting bare for det meste. Uke 6 hadde jeg litt mer og fikk en haste UL for å konstantere det de trodde var en SA. (Dro på legevakten) I stedet så vi lille hjertet banke for harde livet :) spottinger og sånt er ikke farlig og ifølge legen min, så er det nokså normalt i de fleste svangerskap, og at jeg ikke trengte bekymre meg noe med mindre det var snakk om større blødninger og magesmerter. Du kan også få utslag på urin prøve om den er kontaminert med utflod eller såperester og slikt. Så viktig å ta "midt-strålen" når du tisser i koppen.

Men alt i alt, så virker du veldig bekymret, og det er jo ikke bra. Hør med legen din om du ikke kan bli henvist til en gynekolog eller å få en tidlig UL.

Ingen har målt livmoren min.. så aner ikke hva det går ut på.

Back
Topp