Hjelp

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Jeg har ett problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

når jeg skal amme gutten min så vil han bare ha når vi ligger. Hvis jeg sitter å skal amme så nekter han å spise. Vet ikke hvorfor i dag var vi på kjøpesenteret og han var sulten men tok ikke puppen. Og begynte å gråte så mye at jeg ble så frustrert å lei at jeg begynner å tenke på å gi han mme på dagen når vi er ute osv. så lenge jeg ligger i soffaen.senga så går det fint. Men så fort jeg skal sitte blir det bare slit og gråt.

Har han vært slik hele tiden eller har det skjedd plutselig? Her hos oss hadde vi plutselig en uke der han nektet å drikke når vi lå, så måtte sitte og amme om natten. Dette gikk over av seg selv, uten at jeg vet hvorfor. Litt omvendt hos deg, men samme problemstilling der baby nekter å amme i en spesiell stilling.

Har han vært slik hele tiden eller har det skjedd plutselig? Her hos oss hadde vi plutselig en uke der han nektet å drikke når vi lå, så måtte sitte og amme om natten. Dette gikk over av seg selv, uten at jeg vet hvorfor. Litt omvendt hos deg, men samme problemstilling der baby nekter å amme i en spesiell stilling.
Det har vell vært sånn hele tiden men i førsten så gikk det greit noen ganger mens jeg satt men han foretrakk helst å ligge. Nå har det Vært sånn en uke hvor han absolutt ikke vil ha pupp når jeg sitter.

Det har vell vært sånn hele tiden men i førsten så gikk det greit noen ganger mens jeg satt men han foretrakk helst å ligge. Nå har det Vært sånn en uke hvor han absolutt ikke vil ha pupp når jeg sitter.
Huff, det hørtes ikke greit ut. Ikke alltid bare å legge seg ned når han skal ha mat. Kanskje helsestasjonen kan ha noen råd? Evt. ammepoliklinikken?

Prøvd forskjellige sittedtillinger? Kan være han føler noen er ukomfortabel. Har du ammepute?

Trenger litt råd til dette jeg og. Lille vil helst bare spise når jeg ligger. Det går greit når vi er ute og sånn. Men er vi hjemme må jeg ligge å amme. Og spesielt på kvelden, da er det full nekt hvis jeg sitter.

Kan de ha noen låsninger eller andre plager med rygg og nakke? Vi sliter med blant annet noe av det samme, og har blitt sendt til manuellterapeut av fysioterapeuten på helsestasjonen.

Her blir han til tider frustrert å vil ikke spise fordi jeg tvinger han til å snu hode veldig til ene siden. Dette gjør at han synes det er vanskelig og til tider ubehagelig. Gjør dette pga han går til fysioterapeut for favorittside. Det Vil si han liker hode en vei og prøver å nekte å ha det andre vei. Så vi trener på å ha hode lengst mulig til den siden han egentlig ikke liker. Føles slemt. Men for hans egen beste. Noen dager går det ikke. Da flytter jeg han. Blir rolig og spiser da. Så er greit å prøve forskjellige ammestillinger, finne flere som babyen liker, øve litt gradvis, blir helt sikkert bedre :)

Han snur hode til begge sider han har ingen favoritt side. Prøvde å gi han når jeg satt i dag og det gikk fint. Men vi satt på rommet og det var helt stille. Føles som om han ikke vil ha bråk rundt seg når han skal spise.

Han snur hode til begge sider han har ingen favoritt side. Prøvde å gi han når jeg satt i dag og det gikk fint. Men vi satt på rommet og det var helt stille. Føles som om han ikke vil ha bråk rundt seg når han skal spise.
Da vet du det :) lettere å slappe av :P

Sniker fra april. Det som kan være er at melken kommer ut andeledes fra puppen når man er oppreist kontra når man ligger. De vil jo få et annet sugetak. Etterhvert som babyene blir større blir de også litt mer kresene på hvordan de vil at melka skal komme inni munnen deres. Noen babyer liker jo ikke når melka kommer for fort eller for sakte!

Back
Topp