Hjelp!

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Herregud, har heeeelt angst nå! Driver og ser igjennom klærne til lillegull og er stygt redd for at vi har kjøpt aaaaaalt for mye! Har blant annet 20 bodyer og 10 bukser i str. 56++!!! Vær så snill å si at dere kjøper like mye i de små størrelsene?? :oops::oops::oops:

Selvfølgelig ikke krise om ikke alt blir brukt, men samtidig unødvendig å kjøpe klær man ikke har bruk for :rolleyes:

tror jeg har minst det dobbelte!
- har ikke kjøpt selv da, men arvet og svigermor har kjøpt en del.. er så mye at jeg tørr ikke regne engang!! :o jeg vet med sikkerhet at om jeg skal klare å bruke alt må jeg skifte MINST 4ganger per dag :p
med andre ord.. du er absolutt ikke alene! -tenker det er bedre med litt for mye enn litt for lite.. plutselig får vi en baby som gvulper mye, da trenger vk jo en del skift :)

Jeg har mye mindre klær i 56, datteren min vokste som en rakett synes jeg, var 60 cm etter 1 mnd og 10 dager. Hu er lang for alderen da. Så her ble ikke 56 brukt særlig lenge. Så mtp at denne også kanskje vokser fort og blir like lang så har jeg ikke så mye, kjøper heller mer hvis behov:) Er nok veldig individuelt hvor mye klær man trenger og hvor lenge det passer:)

I 50 og 56 har jeg nesten ikke kjøpt noe, bare arvet og fått. Men føler vi har mer enn nok likevel, er derfor vi tar med egen klær på føden.

Har kanskje 10 bodyer og 3 hele dresser. Og noen bukser. Mangler litt strømpebukser i minste str tror jeg

Jeg har IKKE mye :p litt redd for at det ikke holder mer enn et par dager, men skal bruke tøybleier, så må jo vaske litt oftere uansett :)

Har ikke så mange bodyer i de små størrelsene.
De vokser så fort! :-)

Jeg synes det er mye :-P men da slipper du å vaske klær så ofte! Det er fint :)

Og om du får en baby som gulper mye, så kanskje du må bytte etter hvert måltid!

Jeg hadde gulpebaby og ikke energi til å vaske klær 2 ganger om dagen sist, så Jeg tenker det er bedre med litt for mye enn litt for lite. Og hvis du ikke får brukt alt (for man får alltid favoritter man bruker om igjen Og om igjen også) så er det kjempekjekt å arve klær da! Enten det er småsøsken, tantebarn eller venninner :)

Oi, så mye ja;) vel jeg som er tredjegangs har ikke så mye engang ;) Hehehe

Jeg har ikke så veldig mye i 56, kanskje tre bodyer og en strømpebukse. Selv var jeg lang når jeg ble født, så min mor gikk nesten rett over til størrelsen over.. Vi skal også snart opp til svoger og velge ut brukte klær, så kommer til å ta noe i 56 fra de.. Også er det ikke noen fare, begge bestemødrene har sagt de kan dra ut å kjøpe om vi skulle mangle noe de første dagene :)

tror jeg har minst det dobbelte!
- har ikke kjøpt selv da, men arvet og svigermor har kjøpt en del.. er så mye at jeg tørr ikke regne engang!! :eek: jeg vet med sikkerhet at om jeg skal klare å bruke alt må jeg skifte MINST 4ganger per dag :p
med andre ord.. du er absolutt ikke alene! -tenker det er bedre med litt for mye enn litt for lite.. plutselig får vi en baby som gvulper mye, da trenger vk jo en del skift :)

Hahah, godt jeg ikke er alene!!

Oi, så mye ja;) vel jeg som er tredjegangs har ikke så mye engang ;) Hehehe

Det verste er egentlig at vi kjøpte en del klær i utlandet i str 62 som nå viser seg å være prematur her til lands :banghead: Haha, så det har a vel alt vokst ut av!

Vi har også mye klær. Hadde klær fra førstemann pluss at vi har fått arvet noen også.

Jo mer du har jo mer sjeldent må du jo vaske tøyet:) her er ikke klæsvask høyt prioritert så må ha litt ekstra:)

Jeg har motsatt problem, er redd jeg har kjøpt for lite... Er førstegangs og har ingen jeg kan egentlig spørre til råds, da jeg har lite kontakt med damer i familien som har hatt baby de siste ti til tjue årene... Jeg har handlet litt i både 56 og 50.
Men er usikker på om det er for lite/mye... Kanskje noen kan se over listen min og komme med tilbakemelding ?

I str 50:
Fem bodyer
Tre bukser
To par strømpebukser (50/56)
To luer
To nattdrakter
En utedress

I 56
Seks bodyer
Et par strømpebukser
Fem bukser
En nattdrakt ( tenkte å kjøpe en eller to til)
Tre lette jakker ( deler av sett)
To kjoler
Tre hele drakter
Fire luer
En utesdress

Har også en god del sokker, smekker og luer. Handlet litt i størrelse 62 og, men avventer litt siden det er sommertid snart :-)

Jeg føler meg skikkelig uforberedt på hva jeg egentlig trenger, og har handlet mest på impuls :-(

Jeg har motsatt problem, er redd jeg har kjøpt for lite... Er førstegangs og har ingen jeg kan egentlig spørre til råds, da jeg har lite kontakt med damer i familien som har hatt baby de siste ti til tjue årene... Jeg har handlet litt i både 56 og 50.
Men er usikker på om det er for lite/mye... Kanskje noen kan se over listen min og komme med tilbakemelding ?

I str 50:
Fem bodyer
Tre bukser
To par strømpebukser (50/56)
To luer
To nattdrakter
En utedress

I 56
Seks bodyer
Et par strømpebukser
Fem bukser
En nattdrakt ( tenkte å kjøpe en eller to til)
Tre lette jakker ( deler av sett)
To kjoler
Tre hele drakter
Fire luer
En utesdress

Har også en god del sokker, smekker og luer. Handlet litt i størrelse 62 og, men avventer litt siden det er sommertid snart :-)

Jeg føler meg skikkelig uforberedt på hva jeg egentlig trenger, og har handlet mest på impuls :-(
Jeg har ikke kjøpt noe særlig mer en deg. Kanskje litt mindre faktisk :p
Jeg tenker og se ann hva som passer best. Det er så stor forskjell på klærne. Cubus og name it f.eks er jo totalt ulike i str og form. Så kommer til og se ann hvilke klær som passer henne best :) Pappaen/besteforeldre klarer og handle hvis jeg skulle være i dårlig form også :) (evt nettshopping)

Jeg har ikke kjøpt noe særlig mer en deg. Kanskje litt mindre faktisk :p
Jeg tenker og se ann hva som passer best. Det er så stor forskjell på klærne. Cubus og name it f.eks er jo totalt ulike i str og form. Så kommer til og se ann hvilke klær som passer henne best :) Pappaen/besteforeldre klarer og handle hvis jeg skulle være i dårlig form også :) (evt nettshopping)

Takk for tilbakemelding :-) nå føler jeg meg litt bedre med det jeg har, butikkene er jo åpen etter fødsel også, og barnefaren klarer vel sikkert å handle litt :-)

Takk for tilbakemelding :-) nå føler jeg meg litt bedre med det jeg har, butikkene er jo åpen etter fødsel også, og barnefaren klarer vel sikkert å handle litt :-)
:) hvis han har dårlig kles-smak så får du gi han en konkret handleliste :p ;)

Back
Topp