April2015
Flørter med forumet
Jeg ble permittert i sommer i fjor, og ble gravid samtidig. Etter at jeg hadde vært permittert i 26 uker måtte jeg tilbake på jobb 7 måneder gravid for å jobbe ut oppsigelsestiden min. ( 2 mnd før fødsel/Mammaperm og 1 mnd etter permisjon)
Spørsmålet mitt er da:
Jeg ønsker å sykemelde meg da jeg har 1 times pendling til og fra jobb, og sitter opp ned i en kontorstol resten av dagen. Dette har resultert i vond rygg og rumpe. Jeg sliter voldsomt med halsbrann, så pga det sover jeg dårlig om nettene for jeg får ikke søvn. Jeg trives heller ikke på jobb, gjør ikke saken bedre at arbeidsgiver ikke gir meg arbeid, sier de i utgangspunktet ikke vil ha meg her og ønsker at jeg skal sykemelde meg.
Har jeg krav på sykepenger ettersom jeg har vært permittert? evt når?
Gjelder krav om arbeid i 4 uker for meg?
Har hatt 1 uke ferie nå, teller den som 1 av de 4 ukene jeg da evt må jobbe?
Jeg er redd at dersom jeg sykemelder meg og ikke får lønn går dette utover foreldrepengene mine.
Spørsmålet mitt er da:
Jeg ønsker å sykemelde meg da jeg har 1 times pendling til og fra jobb, og sitter opp ned i en kontorstol resten av dagen. Dette har resultert i vond rygg og rumpe. Jeg sliter voldsomt med halsbrann, så pga det sover jeg dårlig om nettene for jeg får ikke søvn. Jeg trives heller ikke på jobb, gjør ikke saken bedre at arbeidsgiver ikke gir meg arbeid, sier de i utgangspunktet ikke vil ha meg her og ønsker at jeg skal sykemelde meg.
Har jeg krav på sykepenger ettersom jeg har vært permittert? evt når?
Gjelder krav om arbeid i 4 uker for meg?
Har hatt 1 uke ferie nå, teller den som 1 av de 4 ukene jeg da evt må jobbe?
Jeg er redd at dersom jeg sykemelder meg og ikke får lønn går dette utover foreldrepengene mine.