Hjelp...

lillypilly

Betatt av forumet
Trenger litt hjelp fra dere nå. Noen av dere har sikkert lest det jeg har skreve tidligere, men kort fortalt, bf ønsker ikke dette barnet. Noe jeg gjør. Han mener jeg ødelegge livet hans, og jeg er en egoist and soo on! Men, må har an begynnt med at jeg gjør han til en sjølmords kandidat, noe som skremmer han å tydeligvis de kompisene han har fortalt dette til. Og skriver at om han skulle kjøre i veggen en dag så må jeg vite at det er min feil og pga meg han gjør det. Har og sagt jeg ikke fortjener å ha det greit når jeg gjør sånn mot han. Hvordan i alle dager skal jeg forholde meg til en sånn person??

Allså, hva skal jeg svare når han sier sånn? Forstår ikke det er mulig å være sånn.. Han tror jeg gjør dette for å straffe han??

Da hadde jeg skrevet til han: "Det at du tror jeg gjør dette for å straffe deg på noen som helst måte er like absurd som det høres ut. Jeg velger å beholde barnet mitt og om du velger å ta del i livet til ditt eget barn er helt opp til deg, jeg skal ikke presse deg til noen ting. Livet handler om valg, jeg velger hva jeg gjør med mitt liv og du velger selv hva du gjør med ditt, du kan ikke skylde dine valg på meg slik som jeg ikke kan skylde mine valg på deg. Håper du tar til fornuft og vokser opp. Gi meg en lyd når du har bestemt deg for hva du vil gjøre."

Kjenner jeg blir provosert på dine vegne, tenk å si noe sånn?! Fy flate for en type! Håper du er ferdig med han!! Om han velger å være så utrolig tåpelig/barnslig/dum (ja, jeg vet ikke hvilke ord som passer inn her) å kjører i en vegg for å ta livet sitt pga du er gravid, så håper jeg du skjønner at du har ikke valgt det og du skal ikke på noen som helst måte stå ansvarlig for det! En person som skriver sånn kan ikke være så stabil i utgangspunktet mener nå jeg.

Så utrolig vanskelig dette må være for deg. Sender mange klemmer.

Hvor gamle er dere? Om jeg var deg hadde jeg snakket med familien hans og din, så du har noen å støtte deg på. Samtidig hadde jeg gitt han en klar og tydelig beskjed om at om han virkelig ikke vil delta så kan du frita han fra alt ansvar og ikke engang skrive han opp på fødselspapirene. Dette er det evt kun han som vil lide av.
Det er helt tydelig at han ikke er klar for ansvaret med å bli foreldre, så ring til legen din så du kan få noen å snakke med evt støtte deg på som er utenfor familien. ( Amathea feks).
Det som vil være viktig for deg er å ta et valg. Om han velger å ikke delta og du vil beholde, så gjør du det. Men da må du kutte kontakten med han så lenge han kun påfører deg negativitet.
Det er så viktig at du bygger deg selv opp og har fine mennesker som støtter deg i en slik prosess.

Sender mange klemmer.

Huff :( husker jeg hadde en eks som trakk samme kort da jeg ønsket å slå opp med han.. Alt ble kjempekleint og jeg holdt ut i et par uker før jeg endelig slo opp. Endelig.
Tenker du må si det som ble nevnt over at du ikke gjør dette for å ødelegge for han..

Hvis du vil ha denne babyen må du ikke finne på å ta abort, det vil prege resten av livet ditt!

Sender deg en klem!

Forrige gang jeg var gravid, så var det veldig uønsket av bf, vi var ikke sammen, og ble gravid etter en litt fuktig kveld på byn. Jeg var veldig frem og tilbake, men endte opp med å ta det vekk, mye på grunn av t bf ikke ville ha barnet, jeg har en datter fra før, så å bli alene med to var uaktuelt for meg da. Men hadde nok valgt annerledes om jeg ikke allerede hadde barn.

Uansett så er det ditt valg, om han så skulle gå så drastisk til verks at han tar livet sitt, så er ikke det på noen måte din feil. Men av erfaring så er slike ting noe menn bare truer med. Om han virkelig ville ta sitt eget liv, så hadde han gjort det ute å si noe på forhånd.

Du får si til han at du vil ha barnet, og at du ikke krever noe som helst fra han. At han ikke vil bli far, er en ærlig sak, men du kan velge å beholde og ha foreldreansvar og omsorgsretten alene, også får dere heller ha en privat ordning når det gjelder bidrag, der dere blir eventuelt enig om at han ikke skal betale, men da heller ikke får ta del i barnets liv.

Hva du vil gjøre er helt og holdent ditt valg! Lykke til!

Da hadde jeg skrevet til han: "Det at du tror jeg gjør dette for å straffe deg på noen som helst måte er like absurd som det høres ut. Jeg velger å beholde barnet mitt og om du velger å ta del i livet til ditt eget barn er helt opp til deg, jeg skal ikke presse deg til noen ting. Livet handler om valg, jeg velger hva jeg gjør med mitt liv og du velger selv hva du gjør med ditt, du kan ikke skylde dine valg på meg slik som jeg ikke kan skylde mine valg på deg. Håper du tar til fornuft og vokser opp. Gi meg en lyd når du har bestemt deg for hva du vil gjøre."

Kjenner jeg blir provosert på dine vegne, tenk å si noe sånn?! Fy flate for en type! Håper du er ferdig med han!! Om han velger å være så utrolig tåpelig/barnslig/dum (ja, jeg vet ikke hvilke ord som passer inn her) å kjører i en vegg for å ta livet sitt pga du er gravid, så håper jeg du skjønner at du har ikke valgt det og du skal ikke på noen som helst måte stå ansvarlig for det! En person som skriver sånn kan ikke være så stabil i utgangspunktet mener nå jeg.

Veldig enig med forslaget her, det er veldig vanskelig når en ikke vet noe rundt situasjonen. Om dere er sammen, eller ikke og hvor gamle dere er osv.
Men dette med selvmords trusler det er bare noe de tyr til for å sette et sjokk i deg, hadde han villet ta selvmord så hadde han gjort det uten så mye som et pip til deg om det. Så ikke la det gnage på deg, det er bare barnslig og umodent av ham.

Håper alt går bra med deg i det hele, og ta godt vare på deg og spiren. Dette er ditt liv, dine valg og han klarer du deg FINT uten.
Har du noen å snakke med oppi alt dette? Familie eller venner? De er ofte veldig gode støttespillere og ha, de kjenner deg godt og gjerne ham også. Kanskje de har noen andre mulige måter eller forslag for å få roet ham ned på?

Sender mange gode støttende klemmer <3

Kom visst ikke det jeg skrev. Men jeg har sagt at han kan få slippe alt ansvar og at jeg ikke kommer til å skrive han opp som far, det sa an ikke noe imot på. Men han mener forsatt jeg tvinger han..? Jeg er 25 og han 24. Jeg har en gutt på 5 som jeg har 50 %. Har og sagt vi er ferdig. Så forstår ikke hvorfor han forsetter.. har sagt det til mine foreldre og skal til legen idag. Han familie har jeg aldri snakket med, bare hei. Så er ganske uaktuelt å snakke me de..

Slutt å snakk med han - ikkje ta telefonen når han ringer, ikkje svar på meldinger. Du har sagt til han kor du står - det må han bare forholde seg til. Evt om han MÅ snakke med deg, så be han gå gjennom en 3.person.

Kom visst ikke det jeg skrev. Men jeg har sagt at han kan få slippe alt ansvar og at jeg ikke kommer til å skrive han opp som far, det sa an ikke noe imot på. Men han mener forsatt jeg tvinger han..? Jeg er 25 og han 24. Jeg har en gutt på 5 som jeg har 50 %. Har og sagt vi er ferdig. Så forstår ikke hvorfor han forsetter.. har sagt det til mine foreldre og skal til legen idag. Han familie har jeg aldri snakket med, bare hei. Så er ganske uaktuelt å snakke me de..
Så lenge du ikke setter han opp som far og ikke forventer noe av ham, så tvinger du ham ikke til noe som helst. Makan! Jeg blir så frustrert på dine vegene..
Bare kutt kontakten med ham, du har sagt hva du mener og har ingen forventninger av ham. Og han har klart og tydelig sagt hva han mener, noe han ikke endrer på. Så det er ikke vits å dra det videre. Prøv å slapp av å ta vare på deg selv :)

Skjønner at det er utrolig vanskelig, særlig når han truer med å ta livet sitt. Han er tydeligvis i ubalanse.

Mitt råd til deg er å verne om deg selv. Tro meg, jeg vet det er vanskelig. Jeg ble i et forhold i to år ekstra fordi han truet med å ta livet av seg hver gang vi var uenige. Angrer på at jeg ikke brøt kontakten før for dette har hatt stor innvirkning på meg i ettertid.

Snakk med profesjonelle, familie og gode venner. Du har fritatt ham fra alt ansvar, mer kan du ikke gjøre. Du virker som om du er både ansvarsfull og voksen så dette klarer du uten ham. Vær egoistisk, tenk på deg selv. Kun han kan ordne opp i egne problemer.

Masse masse lykke til! Stor klem og masse støtte sendes i din retning :)

Høres ut som en vanskelig situasjon. Han kan jo være så uenig han bare vil, men burde aldri true med å ta livet av seg selv eller noen andre. Er du sikkert på at du ønsker å ha et barn med en så ustabil person. Ikke at jeg oppfordrer til abort, men dette høres ut som en person som kan gjøre livet ditt og barnas vanskelig.

Back
Topp