Hjelp!!!!!

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Vi har siden største startet i barnehage for to år siden fått 70% reduksjon i pris på grunn av lav inntekt. Dette skal vist søkes om hvert år, men har bare gått sin gang frem til august i år. Da fikk vi vite at den var gått ut og at vi måtte søke på nytt. I slutten av august så søkte vi på nytt, men fikk avslag på grunn av mangel på dokumentasjon. Jeg leverte på nytt og har ikke hørt noe før i dag. Da jeg henta ungene i dag kom daglih leder og fortalte meg at vi ikke hadde krav på mer enn 20% reduksjon i tillegg til søskenmoderasjonen. Dette er jo greit, men her kommer problemet: de i barnehagen har da vist siden i sommer at vedtaket var "gått ut på dato" men har allikevel gitt oss faktura med 70% reduksjon i pris og i dag fikk jeg et brev om at vi må betale tilbake 6700 i kroner som vi har da betalt for lite!!:o dette er for oss MYE penger:o er det jeg som er på jordet eller har barnehagen gjort noe som faktisk ikke er greit når de ikke har fakturert oss med fullpris selvom de visste at det gamle vedtaket ikke lenger var gyldig? What to do?? Sorry dette ble langt, men jeg er så frustrert:/

Oi dette syns jeg var ganske dårlig gjort av bhg.
Kanskje du kan be om å hvertfall få delt opp regningen?

Oi dette syns jeg var ganske dårlig gjort av bhg.
Kanskje du kan be om å hvertfall få delt opp regningen?
Ja det har de tilbud seg heldigvis, men egentlig så syntes jeg de burde ta litt av regningen:(

Ja det har de tilbud seg heldigvis, men egentlig så syntes jeg de burde ta litt av regningen:(

Ja det er vel i bunn og grunn deres ansvar å fakturere riktig

De har jo så klart gjort en feil, men desverre så tror jeg ikke det har noe å si for beløpet dere må betale tilbake. Og de har nok rettighetene på sin side når de, krever inn det som er betalt for lite. Om det er vanskelig for dere å betale regnigna i sin helhet, får dere sikkert delt den opp. Jeg ville nok uansett ringt kommunen, eller de som barnehagen (hvis den er privat) og hørt hva som kan gjøres :)

Utrolig kjedelig! Men de har nok retten på sin side. Vi har også ett ansvar om at det står riktig beløp på fakturaen og si ifra om vi tror det er feil. Håper dere får delt den opp og at det ordner seg :)

Så utrolig kjipt!:( synes det var tåpelig av barnehagen ja.. O.o men er nok redd dere må betale det uansett.. Må være vanskelig for dere siden dere ikke har så god råd.. Lykke til!:)

Herligfred, dette burde de da gitt beskjed om før? Dårlig gjort av dem! De må jo sørge for å fakturere riktig! :(

Den er kjip! Men er redd dere må nok betale tilbake det beløpet. Kan jo høre med bhg om en bedbetalingsplan? Kan hende de går med på det :)

Oi!! Det var ikke akkurat lite heller.. Dere må nok betale det, men dere kan vel høre med nav/sosialen om hjelp kanskje?

Dere må nok betale skyldig beløp og jeg ville bedt om å få dele opp beløpet i flere deler pga beløpets størrelse. :)

Vi får delt det opp:) får bare bite i det sure eple og betale

Bra dere får delt det opp. Skulle bare mangle! Dårlig gjort å gjøre det på den måten, altså.

Back
Topp