HJELP!!!

LLR4

Blir kjent med forumet
Babyen min har begynt å våkne flere ganger på natta, ikke alltid er han sulten. Han blir lys våken og nekter å sovne igjen. Ligger å smiler, glaner og snakker.. Virker som om det er morran 02 på natta!! Hva skal jeg gjøre? Noen andre som har det sånn? Smokk, nattasanger eller amming i søvn virker ikke.. Dette har skjedd tre dager nå, aldri gjort det før.. Noen som har tips eller råd?

Huffda :(Sover han mye på dagtid? Prøve å underholde/ stimulere han mye om kvelden slik at han blir sliten? Begynner han å gråte om du ikke går inn på rommet hans?

Babyen min har begynt å våkne flere ganger på natta, ikke alltid er han sulten. Han blir lys våken og nekter å sovne igjen. Ligger å smiler, glaner og snakker.. Virker som om det er morran 02 på natta!! Hva skal jeg gjøre? Noen andre som har det sånn? Smokk, nattasanger eller amming i søvn virker ikke.. Dette har skjedd tre dager nå, aldri gjort det før.. Noen som har tips eller råd?
Begynner han å grine hvis du berre lar han ligge? So lenge han ikkje griner eller blir stressa er det vel ok å la han ligge, og finne søvnen på eiga hand. Hvis han søv veldig mykje på dagtid kan du jo prøve å snu døgnet hans? :)

Hvor gammal er han? Er ikke bare at han endrer rytmen litt da? Rundt 3-4mnd så begynner de gjerne å våkne igjen på natta, før de igjen endrer rytmen og begynner å sove 10-12t netter :)

Han sover ikke mye på dagen.. Maks 2-3 timer veldig oppdelt over dagen.. Han sutrer når han mister smokken om natta og til slutt blir det gråt hvis vi ikke gir den til han.. Han har samsovet med meg mye, men har ammet og lagt han i egen seng to uker før han begynte å våkne.. Merkelig.. Prøvd ett par netter nå med samsoving igjen og da går det bra.. Kanskje han har behov for nærhet??

Han sover ikke mye på dagen.. Maks 2-3 timer veldig oppdelt over dagen.. Han sutrer når han mister smokken om natta og til slutt blir det gråt hvis vi ikke gir den til han.. Han har samsovet med meg mye, men har ammet og lagt han i egen seng to uker før han begynte å våkne.. Merkelig.. Prøvd ett par netter nå med samsoving igjen og da går det bra.. Kanskje han har behov for nærhet??
Jeg leste et sted at det var lurt å dekke behovet for nærhet før barnet skulle legge seg så det ikke fikk behovet om natta. Så kanskje en ekstra kosrstund hjelper?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er ganske vanlig at de våkner og sovner av seg selv igjen. Så lenge han ikke gråter er det jo ikke noe problem. Hvis han sover på eget rom merker du det jo heller ikke.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp