Hjelp!!!

Starbucks

Forumet er livet
For litt siden så snakket jeg med min gravide venninne ang. navn, og jeg fortalte henne hvilket navn vi hadde tenkt på. Og nå...nå forteller hun meg at de har tenkt på navnet og vurderer å bytte fra det de opprinnelig tenkte på! Hun sier det var samboeren som plutselig ville bytte og at "de hadde jo tenkt på navnet i starten". Jeg har aldri hørt hun nevne det. Hva gjør jeg? Jeg er kjempe sårbar fordi jeg ikke kan kreve navnet, og fordi jeg fortalte at det betød "wished for child" og derfor passet oss. Og det er jo ikke sikkert vi får jente en gang. Og hun vet alt om hva vi har vært gjennom. Hva gjør jeg!?! Vil så gjerne at hun ikke skal døpe henne navnet vi ønsker oss! Er jeg barnslig?

Huff, kjempe kjedelig! Jeg hadde nok tatt en prat med henne, og fortalt hva jeg mente. Synes det er dårlig gjort! :( Blir litt sinna...!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, dette var dårlig gjort, spesielt når hun vet situasjonen din. Lite hensyn synes jeg. Kan du ikke snakke med henne om den?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg vet ikke hvordan jeg skal legge det frem til henne. Hva bør jeg si?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er helt i villrede i denne saken... Vet virkelig ikke hva jeg skal si. Jeg er ikke god på å snakke om følelser og ihvertfall ikke muntlig. Kan jeg ta det på melding?

Hmmm, Vanskelig situasjon. vet ikke om man kan bare være ærlig å si det rett ut, eller ikke tenk på det å bruk navnet til lille jenta di. :-)

årh...hadde blitt skikkelig lei meg... så dårlig gjort...
snakk med henne...si det som det er og forhåpentligvis så forstår hun og velger noe annet

Sjekket litt på nett ang. andre som har vært i samme situasjon, og jeg fant en måte å si det på. Dvs. at det ikke endrer vårt ønske. Kommer til å si at det blir hyggelig med navnesøstre siden vi velger det navnet om vi får en datter, som jeg fortalte henne. Uansett så spiller det egentlig ingen rolle. Det et vårt ønskenavn, og sikkert flere hun vokser opp med som vil ha samme navn. Det spiller ingen rolle om mødrene kjenner hverandre fra før:)

Sjekket litt på nett ang. andre som har vært i samme situasjon, og jeg fant en måte å si det på. Dvs. at det ikke endrer vårt ønske. Kommer til å si at det blir hyggelig med navnesøstre siden vi velger det navnet om vi får en datter, som jeg fortalte henne. Uansett så spiller det egentlig ingen rolle. Det et vårt ønskenavn, og sikkert flere hun vokser opp med som vil ha samme navn. Det spiller ingen rolle om mødrene kjenner hverandre fra før:)

Kjempe smart ;-)

Nei, det er utrolig dårlig gjort av dem!! Jeg har vært her inne på forumet noen år, og dette gjentar seg stadig:-( ikke snakk med noen om navnevalg, hold det helt hemmelig er mitt råd... Vet ikke hva du kan gjøre nå, de står jo fritt til å velge.. Stor klem til deg - dette er utrolig sårt og vanskelig..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ble litt ivrig der - ser du løste det på en flott måte :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ånei.... det gikk ikke bra. Hun ble sur... Faen altså!!!! Nå endte det med at JEG fikk dårlig samvittighet!!

Hvordan kan hun bli sur? Du nevnte det jo først. Og hvorfor kan ikke begge evnt ha samme navn. Skjønner at du blir frustrert.

Sent from my iPhone using BV Forum

Shit ass! Skjønner ikke at det går ann!! Hvordan sur blr hun? Hun har da ingen rett til å bli det. Dere tenkte på navnet først å du var ærlig! Syns faktisk du taklet det på en flott måte jeg

Hun sa at de ikke var sikre på navnet og at det kunne ho hende jeg fikk gutt eller ikke ville ha det navnet når den tid kommer. Jeg sa til slutt at jeg bare synes det er koselig å ha døtre med samme navn. Fikk faktisk akkurat mld om at hun trodde det var et annet navn jeg hadde sagt. Hun hadde glemt hva jeg sa. Jaja, ser ut som det ordnet seg likevel. Og om hun velger navnet likevel, så har jeg ihvertfall sagt min sak. Tror det hadde blitt sårt i lengden om jeg aldri hadde sagt noe i det hele tatt. Så nå puster jeg ut og legger saken død. Aldri si navnet til noen igjen!!!!

Jeg har sagt navnet til noen om jeg får ei jente men gir blanke f om noen velger det samme for kommer til å bruke det anyway :)

Det er det jeg tenker og. Spiller ingen rolle hva andres unger heter. Det er jo 100.000 som heter det samme uansett:)

You go girl!!!

Fint at det ordnet seg da, men jeg må ærlig si at deg var toppen av frekk oppførsel, hadde ikke sett på henne som noen spesiell venninne etter slik oppførsel rett og slett!!

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Fint at det ordnet seg da, men jeg må ærlig si at deg var toppen av frekk oppførsel, hadde ikke sett på henne som noen spesiell venninne etter slik oppførsel rett og slett!!

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
Problemet er at dette er min beste venninne og jeg skal være fadder for datteren hennes. Har hun sagt da. Blir kanskje ikke noe av nå;) Neida, det virket som om alt var bra etter siste mld jeg fikk. Hennes ønske vsr visst et HELT annet navn. Det var samboeren som ville bytte visstnok:)

Back
Topp