Hjelp!

Rita1994

Forelsket i forumet
Frøkna på 15 uker nekter å sove på dagtid. Det resulterer i at hun er grinete, sutrete og sur hele ettermiddagen og utover kvelden. Jeg får ikke gjort noenting fordi hun vræler i det øyeblikket jeg flytter meg. Hun nekter å ligge i babygymmen lengre enn 5-10 minutter og vippestolen er kun grei hvis jeg sitter ved siden av. Aller helst skal hun sitte i fanget hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å endre dette mønsteret? Prøver å slite henne ut, men hun blir bare kjempesur. Hun har sluttet å sovne på trilletur også..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Her var å prøve sutt igjen redningen. Både i vogn og en lur på sofa eller seng. Etter lang nekting fant vi plutselig en sutt hun likte.
Skal hun sove andre plasser en vogn, MÅ det være forholdsvis rolig, mørkt og kjølig.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Frøkna på 15 uker nekter å sove på dagtid. Det resulterer i at hun er grinete, sutrete og sur hele ettermiddagen og utover kvelden. Jeg får ikke gjort noenting fordi hun vræler i det øyeblikket jeg flytter meg. Hun nekter å ligge i babygymmen lengre enn 5-10 minutter og vippestolen er kun grei hvis jeg sitter ved siden av. Aller helst skal hun sitte i fanget hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å endre dette mønsteret? Prøver å slite henne ut, men hun blir bare kjempesur. Hun har sluttet å sovne på trilletur også..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Gutten min var også sånn i en periode, var rett før han fikk til det å snu seg. Kan være et utviklingssprang. Noen ganger blir han overtrøtt og da må jeg "tvinge" han til å sove. Det jeg gjør da er å "lure amme" han. Legger han i armkroken i ammestilling, gir han noe å sutte på smokk eller en finger. Presser han litt godt mot meg og stryker han over ryggen og rompa. Er han faktisk trøtt så sover han vanligvis i løpet av et par minutter, noen ganger fungerer det ikke men da er han vanligvis ikke trøtt bare kosete. Gutten min har aldri vært spesielt glad i å sove i vogna, han gjorde til å begynne med men det tror jeg skyldes at han sov jo nesten konstant da. Nå ligger han bare der å følger med og koser seg. Kan sovne av og til men våkner i det øyeblikket jeg stopper å gå.
 
Hun tar kun MAM smokkene. Hun får mme, pga utdrivningsrefleksen min var utrolig dårlig til tross for bruk av nesespray. Hun drikker 200-230 ml per måltid. På kvelden kan hun smelle ned alt mellom 230ml til over 300ml.. vurderer å gi tynn velling på kvelden.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Gutten min er like gammel, og vi sliter med akkurat det samme.. Det er tydelig at han er trøtt, men han vil ikke sove og hylskriker om jeg legger han ned (uansett hvor jeg legger han.) Ikke sovner han i armene mine/ på fanget mitt heller. Han jobber med å snu seg i disse dager da, og har fått det til 2-3 ganger, så jeg håper det bare er en fase som snart går over. Slitsomt når han blir så sutrete.
 
Her er det kun Nuk Genius smokkene..
Mistenker også at tenner er på vei.
Sikler MYE! Og får hun tak i fingrene mine nå er det for å bite. Ikke sutte lengre
Tannkjøttet har og begynt å bli hvitt..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snuppa mi hadde også en slik periode for noen uker siden. Hun var rett og slett for oppgiret til å klare å komme til ro og sovne både på dagtid og på kveld. Hun sovner ofte ved puppen, men med en gang hun blir flyttet i seng/vogn er hun lys våken igjen :p Det blir jo også veldig ofte en ond sirkel, jo trøttere hun er, jo vanskeligere er det å få henne til å sovne..
Her var løsningen å prøve å lage skikkelige rutiner for henne (når hun skal våkne, leke, spise, våkne, osv). Er selvfølgelig umulig å få til alt på nøyaktig samme tidspunkt hver dag, men sånn ca hvertfall :) Nå vet hun at når hun blir lagt i vogna etter spising, så er det sovetid og da sovner hun vanligvis av seg selv innen 5 min med litt gynging og sutt i munnen. Pleier også å ta ned solskjermen på vogna hvis hun er urolig, slik at hun ikke blir forstyrret av lys/bevegelser/etc. Håper du klarer å finne en løsning som passer for dere og! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp