Hjelp..

LilleM.M

Andre møte med forumet
Lille jenta mi på 4 mnd har til nå ikke lært seg å ta smokk.
"Dessverre" har jeg lært henne å bruke puppen som smokk på natten.
Vi samsover (hun sover i senga sammen med meg), og sovner ved at jeg ammer henne liggende.

Hun sover aldri mer enn 3 timer av gangen, noenganger kan hun våkne hver 1,5-2 .time og søker etter pupp.
Hun er tydeligvis ikke sulten, da hun sovner så fort hun får puppen i munn.

Jeg har prøvd å ikke gi henne puppen når hun våkner, men da hylgråter hun og kan holde på ganske lenge.
Jeg har prøvd å gi det litt tid, men har virkelig ikke samvittighet til å la henne hylgrine så lenge.

Nå vil jeg at hun skal sovne i egen seng, men ser det som umulig da jeg vet at hun kommer til å søke etter pupp iløpet av natten, og da må jeg nok x antall ganger stå opp for å "amme" henne. Hadde hun bare tatt smokk, så hadde ting vært mye enklere. Jeg har prøvd å gi henne smokk flere ganger, men da blir hun bare enda sintere!

Trodde grøt på kvelden, babysvømming på kvelden, og det at hun har blitt litt større skulle gjøre det enklere, men sånn er det nå ikke..

Jeg vil at hun skal klare å sovne uten meg tilstede hvergang.. og at hun kan sovne igjen av seg selv på natten ( bortsett fra kanskje 1-2 ganger for å gi mat).

Har du/dere noe tips, eller blir det bedre med tiden..??
 
Ser du ikke har fått ekspert svar,så da svarer jeg:) jeg hadde samme problem, og jenta mi brukte smokk...så ikke alltid smokk løser problemet..her hjalp det at far tok henne på natten...da sov hun mye lengre...
 
Vi måtte teste ut litt før vi fant ut at smokken av merket Nuk var det eneste jenta ville ha (hun var også 4 mnd) og da hadde jeg prøvd både avent og mam leeeeenge! Nuk tok hun på 3 sekunder :)
 
Min datter tok også kunn en type smokk. Og det er den som de har på apoteket, som ser litt 'gammeldags" rund smokk :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Lille jenta mi på 4 mnd har til nå ikke lært seg å ta smokk.
"Dessverre" har jeg lært henne å bruke puppen som smokk på natten.
Vi samsover (hun sover i senga sammen med meg), og sovner ved at jeg ammer henne liggende.

Hun sover aldri mer enn 3 timer av gangen, noenganger kan hun våkne hver 1,5-2 .time og søker etter pupp.
Hun er tydeligvis ikke sulten, da hun sovner så fort hun får puppen i munn.

Jeg har prøvd å ikke gi henne puppen når hun våkner, men da hylgråter hun og kan holde på ganske lenge.
Jeg har prøvd å gi det litt tid, men har virkelig ikke samvittighet til å la henne hylgrine så lenge.

Nå vil jeg at hun skal sovne i egen seng, men ser det som umulig da jeg vet at hun kommer til å søke etter pupp iløpet av natten, og da må jeg nok x antall ganger stå opp for å "amme" henne. Hadde hun bare tatt smokk, så hadde ting vært mye enklere. Jeg har prøvd å gi henne smokk flere ganger, men da blir hun bare enda sintere!

Trodde grøt på kvelden, babysvømming på kvelden, og det at hun har blitt litt større skulle gjøre det enklere, men sånn er det nå ikke..

Jeg vil at hun skal klare å sovne uten meg tilstede hvergang.. og at hun kan sovne igjen av seg selv på natten ( bortsett fra kanskje 1-2 ganger for å gi mat).

Har du/dere noe tips, eller blir det bedre med tiden..??
Hei!
Det er strevsomt med nattevåk, og selvfølgelig skulle man som foreldre ønske å kunne få sove lenger om natten mellom hvert måltid. Jenta di er i en alder da de fleste har et økt behov for næringsinntak. Morsmelken er lett fordøyelig, og næringstettheten er liten, sammenlignet med annen mat. Det betyr i praksis at barnet må ha hyppige måltider for å være mett døgnet rundt. Det betyr også i praksis at barnet må ha nattmåltider.
Det er ikke å forvente at barnet skal sove rundt før etter 6 måneder og etter at barnet er blitt introdusert for fast føde i form av grøt 2 ganger daglig og middag.
Dere kan allerede nå være bevisst på å lære datteren deres gode søvnvaner. Ved å la henne sove i egen seng , så kan det være større sjans for at hun kan sovne igjen. Dersom hun våkner ved siden av mor, så ligger hun jo midt i matfatet, og det er da vanskelig å godta at hun ikke skal få noe. Som du allerede har fått råd om av andre forumlesere, så er det ofte en fordel at det er far som forsøker å få henne til å sove igjen og begrense nattmåltidene. Siden datteren din ikke tar smokk, kan det jo være en ide å la henne få en annen kos når hun skal sove,- eks. et kosedyr eller en kosefille. Ønsker dere lykke til og håper at dere snart kan få nattentiblake! Beste hilsen Elin
Det er også det hun er blitt vant med og har forventninger om når hun våkner ved siden av deg.
 
Back
Topp